یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

شهرام عبدلی مطرح کرد؛

نپذیرفتم به «طفلان مسلم» سیلی بزنم

شهرام عبدلی در نشست خبری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی»

سینماپرس: شهرام عبدلی از حضور در سریال «طفلان مسلم» گفت و اینکه به دلایلی دوست نداشته است در این سریال نقش ایفا کند.

به گزارش سینماپرس، شهرام عبدلی که سابقه بازی در آثار محرمی گوناگونی را در کارنامه دارد، شب گذشته ۲۳ مردادماه با حضور در برنامه «سریالیست»، از خاطرات اثر ماندگار «طفلان مسلم» و سختی‌های ساخت آثار تاریخی سخن گفت.

وی در ابتدا درباره سریال «طفلان مسلم» اظهار کرد: من اصلاً دلم نمی‌خواست در این سریال بازی کنم! قرار بود موهایم را از ته بزنند و من می‌خواستم سر کار دیگری بروم، از نظر مبلغی هم باب میلم نبود و پیشنهاد بهتری داشتم. زنده یاد کریم اکبری مبارکه که دستیار برنامه ریز آن سریال بود، با من صحبت کرد و قانعم کرد که در این سریال را بازی کنم و گفت برایت خوب می‌شود.

عبدلی افزود: باورم نمی‌شد این کار اینقدر دیده و تبدیل به یک اثر شاخص شود. آن سال هر کسی مرا در خیابان می‌دید درباره «طفلان مسلم» صحبت می‌کرد. کمتر کاری پیش می‌آید که اینقدر مورد توجه قرار بگیرد. مجتبی یاسینی تهیه کننده و کارگردان این سریال هم مدام در پشت صحنه می‌گفت این سریال یک ادای دین است، در این کار محکم باش و با تمام وجودت بازی کن. اعتقاد به کار و اعتقاد به موضوع باعث موفقیت این سریال شد.

این بازیگر با بیان اینکه همه عوامل قصه را دوست داشتند و با وجودشان بازی می‌کردند، یادآور شد: بزرگان تئاتر در این کار دور هم جمع شده بودند و به این موضوع عشق داشتند. وقتی تو با تمام وجود کاری را انجام بدهی، مردم هم بدون آنکه بدانند انرژی ات را دریافت می‌کنند و کار را دوست خواهند داشت.

حاضر نشدم طفلان مسلم را سیلی بزنم

عبدلی درباره ایفای نقش‌های منفی و اینکه چطور بازیگران دلشان می‌آید برخی نقش‌ها را بازی کنند، توضیح داد: در این سریال وقتی طفلان مسلم را دستگیر می‌کنند، یکی از این بچه‌ها به سمت من آب دهان پرت می‌کند و قرار بود بچه کوچک‌تر را با سیلی بزنم اما من این کار را نکردم. کار یکی دو ساعت تعطیل شد و مجتبی یاسینی تهیه کننده و کارگردان سریال گفت تو باید به او سیلی بزنی و این جزو نقش تو است. گفتم نقش را کنار بگذار! پدر من این سریال را می‌بیند و او هیئتی است، طفلان مسلم نماد نوحه خوانی بچه‌های هیئت است، این یک قلم را از من نخواه که آنها را بزنم. می‌توانم فریاد بزنم و در و دیوار را پایین بیاورم اما از من نخواه سیلی بزنم!

این بازیگر با اشاره به ایفای نقش شمر توسط محمد فیلی تصریح کرد: ایشان اینقدر خوب این نقش را بازی کرده بود که باور تماشاچی به معنای واقعی اتفاق افتاده بود و الان نماد شمر در ذهن مردم چهره او است و حتی شنیده‌ام که به ایشان توهین هم کرده‌اند.

عبدلی با اشاره به آثار تاریخی و مذهبی و تاثیرات مثبتی که دارند، تاکید کرد: حجت الاسلام پناهیان درباره سریال «کمکم کن» گفته بود کاری که من ۱۵ سال روی منبر انجام دادم شما با یک سریال درباره مسئله ربا بهترش را انجام دادید.

بازیگر «طفلان مسلم» درباره سختی‌های کار تاریخی در ایران توضیح داد: همه جای دنیا وقتی در وسط بیابان کار می‌کنی، ماشینی برای استراحت بازیگر با کولر و وسایل وجود دارد اما اینجا ما پشت تپه‌ها ۸۰ تا لیوان آب می‌خوردیم اما باز هم گرمازده می‌شدیم. مشکل نبود دکور و لباس آثار تاریخی نیز وجود دارد. گاهی تلویزیون انتظار دارد کار تاریخی با خرج و مخارج کار روتین آپارتمانی ساخته شود. در حالی که کاری که مثلاً مهران مدیری با ۵ دوربین در استودیو ضبط می‌کند با کاری که در بیابان ساخته می‌شود فرق دارد و اگر «طفلان مسلم» در دوران کرونا ساخته شده بود شاید نصف عوامل از دنیا رفته بودند!

وی در پایان با اشاره به خاطره‌ای از این سریال که با یک دست بسته در آن بازی می‌کرد و از اسب افتاده و بیهوش شده بود، اظهار کرد: در تابستان دست به شمشیر می‌زدیم و دستمان از شدت گرما می‌سوخت. ریشی روی صورت داریم که ۱۰، ۱۲ ساعت در گرما روی صورتمان چسبیده است و انصافاً کار تاریخی خیلی سخت است.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که در دهه نخست محرم هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.