یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

به کارگردانی «محمد تراب زاده»؛

«مهاجران» به «پرس تی‌وی» می‌رود

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی، مستند «مهاجران» را با نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران افغانستانی در ایران در دست تولید دارد.

به گزارش سینماپرس، محمد تراب زاده کارگردان مستند «مهاجران» (Immigrants) درباره جزئیات این مستند که به مهاجران افغانستانی می‌پردازد به مهر توضیح داد: در این مستند به بهانه نگاهی به زندگی تعدادی از مهاجران افغانستانی موفق در ایران به حضور ۴۰ ساله این مهمانان در کشورمان و موفقیت‌هایشان می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: مستند «مهاجران» نگاهی منصفانه دارد به زندگی مهاجران افغانستانی در ایران و امکانات مختلف آموزشی، بهداشتی، معیشتی و امنیتی که در اختیار آنها قرار گرفته است.

تراب زاده با اشاره به مهاجرپذیری ایران بیان کرد: ایران در طول ۴۰ سال گذشته پذیرای بیشترین مهاجران از کشورهای همسایه در حال جنگ بوده و علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن همیشگی با تحریم‌های شدید، بهترین و بیشترین امکانات را در اختیار آنان قرار داده است.

کارگردان مستند «مهاجران» با اشاره به دستور اخیر مقام معظم رهبری گفت: یکی از نقاط عطف مستند «مهاجران» پرداختن به دستور رهبر معظم انقلاب است که امکان تحصیل برای کودکان مهاجران غیرقانونی را هم در ایران فراهم آورده است.

تراب‌زاده یادآور شد: البته در این میان معضلاتی نیز وجود دارد که در مستند به این مسائل هم می‌پردازیم و سعی می‌کنیم موضوع حضور مهمانان افغانستانی در کشورمان را با دیدی واقع نگر و همه جانبه مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به ارتباطات و اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم ایران و افغانستان تصریح کرد: در مستند «مهاجران» به سراغ تعدادی از مهاجران افغانستانی در ایران می‌رویم که به موفقیت رسیده و مدارج بالای علمی را طی کرده‌اند.

به گفته کارگردان «مهاجران»، این مستند در مرحله تولید قرار دارد و در حال تصویربرداری است.

مستند «مهاجران» محصول سال ۲۰۲۱ شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.