سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی؛

فراخوان «سوگواره هنر عاشورایی» منتشر شد

سوگواره هنر عاشورایی

سینماپرس: سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی، با هدف تکریم ساحت امام سوم شیعیان و شهدای گرانقدر کربلا و معرفی هنرمندانه مفاهیم عاشورایی فراخوان ارسال اثر داد.

به گزارش سینماپرس، هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در سیزدهمین سوگواره عاشورایی که از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، می‌توانند آثار هنری خود را در ۴ بخش طراحی پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و عکاسی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

بر اساس فراخوان اعلام شده، در بخش طراحی پوستر، آثار ارسالی باید در موضوعات «تبیین شخصیت امام حسین (ع)» و «امام حسین (ع) در کلام دیگران» تولید شده باشد.

موضوعات بخش تصویرسازی نیز به شخصیت حضرت رباب (س) و حضرت مسلم بن عقیل (ع) اختصاص دارد.

در بخش نقاشی‌خط، هنرمندان می‌توانند با استفاده از مجموعه اشعار ترکیب‌بند محتشم کاشانی، آثار خود را بر روی بوم خلق کرده و طبق موارد ذکر شده در فراخوان جهت ارسال اقدام کنند.

هنرمندان عکاس نیز می‌توانند با ارسال عکس‌های خود به سه صورت – تک عکس، مجموعه عکس و فوتوکلیپ- در این رویداد هنری و فرهنگی شرکت کنند.

در این بخش، موضوعات عکاسی باید به مراسم عزاداری امام حسین (ع) و نمادهای عاشورایی در دوران کرونا در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، منازل، شهرها و روستاها، روضه‌های خانگی، مواسات و کمک‌ها و نذورات مردمی اختصاص داشته باشد.

بنا بر این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند برای ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت، دریافت کد رهگیری و اطلاع از چگونگی ارسال آثار و تقویم برگزاری به سایت artfest.ir مراجعه کنند.

از نکات قابل توجه سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی آن است که علاوه بر اهدای جوایز به هنرمندان برگزیده و نمایش آثار برتر، تعدادی از آثار منتخب در همه بخش‌ها با نظر کارشناسان، توسط حوزه هنری خریداری می‌شود.

دبیر سوگواره هنر عاشورایی منصوب شد

بر اساس این گزارش با حکم معاون هنری حوزه هنری، مهدی حاجی‌محمدی فریمانی به عنوان دبیر هنری بخش هنرهای تجسمی سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی منصوب شد.

در حکم صادره از سوی مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، خطاب به مهدی حاجی محمدی فریمانی آمده است:

«سیر و سلوک جنابعالی در عالم هنر و معنا و ترکیب و نوآوری در خلق آثار در حوزه هنر گرافیک و خوشنویسی که ملهم از سال‌ها تجربه عملی، یافته‌های علمی و حضور در محافل و رویدادهای هنری است، جایگاه قابل اعتنایی را برای جنابعالی در عرصه هنر دینی رقم زده است.

بنابراین پیشینه وزین، حسن نظر و اعتماد جامعه هنری، جنابعالی به عنوان «دبیر هنری بخش هنرهای تجسمی سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» منصوب می‌شوید.

امید که با استعانت از خداوند متعال و ذیل توجهات ائمه اطهار در برگزاری این دوره از سوگواره موفق باشید و با همکاری هنرمندان و دست‌اندرکاران این رویداد هنری به بهترین نحو ممکن در جهت تحقق اهداف سوگواره گام بردارید.»

مهدی حاجی‌محمدی فریمانی، فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس است که طی سال‌های مختلف در دانشگاه‌های هنری از جمله: شهید رجایی، علمی و کاربردی، تربیت مدرس، سوره و… به تدریس پرداخته است. وی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، کارگاه‌های مختلفی را در زمینه طراحی پوستر و کالیگرافی در ایران و کشورهایی چون عراق، ترکیه و لبنان برگزار کرده است. این هنرمند با شرکت در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و خارجی، موفق به دریافت عناوین، و جوایز متعددی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.