شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

هادی حاجتمند:

چرا بقیه دوستان سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه مدافعان حرم نمی‌روند?!

هادی حاجتمند

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «مدیترانه» گفت: شاید بهتر باشد این سوال پرسیده شود که چرا بقیه دوستان سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه مدافعان حرم نمی‌روند. سینمای ایران در این بخش دستآورد زیادی ندارد.

به گزارش سینماپرس، هادی حاجتمند در گفت‌وگو با میزان پیرامون اکران «مدیترانه» در جشنواره جهانی فیلم فجر و بازخوردهای آن گفت: «مدیترانه» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد و مخاطبان غیر ایرانی هم با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند و پیام اصلی و جهان‌شمول فیلم از جانب آن‌ها درک شد و خوشحالم که فیلم بیننده جهانی هم داشت و مورد استقبال هم گرفت.

حاجتمند: سینماگران مدافعان حرم را نادیده گرفته‌اند/باید دین خودمان را ادا کنیم

حاجتمند پیرامون این سوال که چرا به سراغ ساخت «مدیترانه» با محوریت مدافعان حرم رفته است بیان کرد: شاید بهتر باشد این سوال پرسیده شود که چرا بقیه دوستان سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه مدافعان حرم نمی‌روند. سینمای ایران در این بخش دستآورد زیادی ندارد. در کنار همه واقعیت‌های اجتماعی و تلخی که موضوع فیلم‌های مختلفی قرار گرفته است در سرزمین خودمان آدم‌های باغیرتی داریم که از شرف و ناموس مملکتمان دفاع می‌کنند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

وی در همین راستا تاکید کرد: این آدم‌ها متعلق به دهه ۶۰ نیستند و در همین دهه ۹۰ در کنار ما زیست داشتند. من این آدم‌ها را دیدم و تصور می‌کردم بیشتر از این‌ها در سینمای ما دیده خواهند شد، اما متوجه شدم فیلتر کدر و پر زرق و برق جلوی چشمان کارگردانان ما این اجازه را نمی‌دهد که در این مورد فیلم بسازند و واقعیت‌ها را ببینند.

کارگردان فیلم سینمایی «اشنوگل» تصریح کرد: من به اندازه خودم به این آدم‌های شریف و از جان گذشته پرداختم و ادعای بی غلط بودن ندارم و مشق بی‌غلط هم ننوشتم، ولی امیدوارم که در آینده بهتر و بی‌غلط‌تر فیلم بسازم.

این مستندساز با اشاره به تاثیر کرونا بر اکران فیلم‌ها عنوان کرد: شیوع کرونا برای همه صنایع کشور محدودیت ایجاد کرده و یکی از صنعت‌های فرهنگی کشور ما سینما هم تحت تاثیر آن قرار گرفته است و آسیب آن را هم خورده است. ما در روزهای کرونایی کنار مردم هستیم و خداراشکر سینماها پروتکل‌های بهداشتی را داخل سالن‌های نمایش رعایت می‌کنند و الحمدالله سینماها کامل بسته نشده و مردم امکان دیدن فیلم بر پرده عریض سینما را دارند. ما در همین فضا از مردم دعوت کردیم «مدیترانه» را ببینند و امیدوارم به نسبت شرایط کرونایی و سخت این روزها اتفاقات خوب و در شانی برای این فیلم بیفتد و ان‌شاالله «مدیترانه» اکران خوب و قابل قبولی خواهد داشت.

نبرد مدافعان حرم در «مدیترانه» راهی اکران سینماها شد/فیلمی که مخاطبان جهانی داشت

هادی حاجتمند پیرامون کمک به مردم خوزستان خاطرنشان کرد: من علاقه‌مند بودیم در این شرایط به وجود آمده کمکی به مردم سرزمینمان بکنیم. خوشبختانه تهیه‌کننده «مدیترانه» بخشی از سهم خود را به نفع مردم خوزستان کنار گذاشته و مابقی فروش فیلم را هم برای مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.