چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

محمد حسین فرحبخش:

اگر روزی سفارش فیلمی درباره «عملیات مرصاد» به من داده شود ابتدا تفکر و اهداف «گروهک منافقین» را به تصویر می‌کشم

حسین فرح بخش

سینماپرس: یک تهیه‌کننده و کارگردان گفت: باید توجه داشت هیچ چیزی به اندازه فیلم نمی‌تواند در جهت آگاهی بخشی مردم نسبت به پلیدی گروهک منافقین تاثیر داشته باشد و باید اقداماتی برای ساخت فیلم‌هایی از این دست مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین فرحبخش در گفت‌وگو با میزان پیرامون فیلم‌های ساخته شده با محوریت عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ شکل گرفت و خاطرم هست اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد راجع به عملیات مرصاد فیلم‌هایی ساخته شد، وقایع مربوط به عملیات مرصاد را در فیلم‌های آن سال‌ها می‌بینیم و هر سال هنرمندان و فیلمسازان در این باره صحبت می‌کنند و خود من هم در سالروز عملیات مرصاد در تلویزیون در این مورد صحبت کرده‌ام.

وی در همین راستا افزود: عملیات مرصاد یکی از عملیات‌های مهمی است که عده‌ای خائن و منافق به مردم حمله کردند و از این منظر این عملیات از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار است. باید بگویم که مقصر تمام بدبختی‌های ما در این ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک منافقین است و هنوز هم برخی از این گروهک می‌خواهند در کشور نفوذ کنند و عامل تمامی خرابکاری‌ها هستند.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اهمیت ساخت فیلم پیرامون عملیات مرصاد بیان کرد: فیلمی که تا کنون به عملیات مرصاد آن هم به شکل غیر مستقیم پرداخته است «ماجرای نیمروز: ردخون» بود، برای ساخت فیلم‌هایی از این دست باید از طرف دولت حمایت‌ کامل و صد در صدی صورت بگیرد.

فرحبخش با تاکید بر اینکه عملیات مرصاد مربوط به تاریخ ما است و باید درباره آن فیلم‌های زیادی ساخته شود و به یادگار بماند بیان کرد: تا به حال فیلم سفارشی نساختم، اما اگر روزی سفارش فیلمی درباره عملیات مرصاد به من داده شود ابتدا تفکر و اهداف گروهک منافقین را به تصویر می‌کشم.

محمدحسین فرحبخش در همین راستا بیان کرد: بسیاری از کسانی که در گروهک منافقین بودند مورد فریب قرار گرفتند و شاید اگر فیلمی درباره موجودیت گروهک منافقین ساخته می‌شد خیلی‌ها از این گروهک جدا می‌شدند. باید قبول کنیم در این زمینه یعنی به تصویر کشیدن وقایع عملیات مرصاد کم‌کاری کرده‌ایم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم جوانان ما فقط به مملکت خودمان و مکتب اسلام و «اهل بیت (ع)» جذب شوند. باید توجه داشت هیچ چیزی به اندازه فیلم نمی‌تواند در جهت آگاهی بخشی و تاثیرگذاری با ساخت فیلم برابری کند و باید اقداماتی برای ساخت فیلم‌هایی از این دست مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۱:۲۹
    0 0
    حسین آقا با خالتور جوانان جذب میشوند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.