دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

مدیر سینما «سپیده» تهران:

هنوز هم ما مخاطبانی داریم که با تعجب سوال می‌کنند مگر سینماها باز است!؟

سینما سپیده

سینماپرس: مهدی نیک‌آیین مدیر سینما «سپیده» با اشاره به اینکه با اکران «دینامیت» فروش سینماها بهبود پیدا کرده، بیان کرد که سینما دچار خودتحریمی است.

به گزارش سینماپرس، مهدی نیک آئین مدیر سینما «سپیده» تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت استقبال از فیلم‌های در حال اکران سینماها در شرایط قرمز کرونایی گفت: شکر خدا فیلم سینمایی «دینامیت» در این اوضاع خیلی خوب توانست مخاطبان را به سینما بکشاند و آمار فروش فیلم و عبور آن از مرز ۵ میلیارد تومان هم به‌خوبی این وضعیت را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ورود فیلم «دینامیت» به چرخه اکران اقدام مؤثری بود اما ای‌کاش ادامه‌دار می‌شد و فیلم‌های دیگری هم که قرار بود روی پرده بروند، اکران می‌شدند تا این روند صعودی متوقف نشود و خاطرات سینما رفتن در حافظه مردم و مخاطبان زنده شود. تجربه اکران «دینامیت» ثابت کرد، اگر فیلم جذابی روی پرده سینماها باشد، مردم با رعایت پروتکل‌ها، حاضر به حضور در سالن هستند. اما متأسفانه در حال حاضر تنها فیلمی که چنین ظرفیتی ایجاد کرده «دینامیت» است.

این سینمادار در ادامه گفت: منتظر هستیم ببینیم در ادامه چه تصمیماتی برای چرخه اکران گرفته می‌شود و چه فیلم‌های تازه‌ای پای کار می‌آیند. شاید لازم باشد برخی فیلم‌های دیگر هم فداکاری کنند تا گیشه سینماها تکانی بخورد. کمااینکه وزارت ارشاد هم باید حمایت بیشتری از فیلم‌های اکران‌شده در این شرایط داشته باشد.

وی افزود: ما دو سال است که درگیر بحران کرونا هستیم و باید این حق را به مردم بدهیم که فیلم خوب برای تماشا در سینما داشته باشند. در شرایط فعلی تفریحات مناسبی وجود ندارد و برنامه‌های تلویزیونی هم که به اندازه کافی اقناع‌کننده نیستند. در این وضعیت که رستوران‌ها، فست‌فودها و پاساژها فعال هستند و بخشی از مردم حتی با بی‌احتیاطی در این مراکز تردد دارند، سینما یکی از امن‌ترین مراکز است. کنترل پروتکل‌ها در سالن‌های سینما بسیار راحت‌تر است و مردم با خیال راحت می‌آیند، فیلم می‌بینند و چند ساعتی به ذهن خود استراحت می‌دهند.

مدیر سینما «سپیده» درباره پتانسیل مخاطبان دانشجویی این سینما به واسطه نزدیکی به مراکز دانشگاهی هم گفت: این یکی از امتیازات سینما سپیده است و در طول سال‌ها با ارائه کار دانشجویی، بلیت‌فروشی در همه سئانس‌های ما با ۵۰ درصد تخفیف بوده است. این امتیاز در حال حاضر هم وجود دارد اما با توجه به برگزاری آنلاین کلاس‌های دانشگاهی رفت و آمد دانشجویان کمتر شده و این وضعیت در فروش سینما هم تأثیر گذاشته است.

وی باردیگر به سیر صعودی فروش این سینما پس از اکران «دینامیت» به‌خصوص در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه، اشاره کرد و گفت: این شرایط نشان می‌دهد، سوای دانشجویان، خانواده‌ها نیز در شرایط فعلی مخاطب سینما هستند و در صورت اکران فیلم خوب حاضر به حضور در سالن هستند.

نیک‌آیین درباره میزان فروش سینما «سپیده» تأکید کرد: به‌رغم این سیرصعودی همچنان گویی، سینما دچار یک خودتحریمی است و هنوز تبلیغی برای فیلم‌های در حال اکران در تلویزیون و بیلبوردهای شهری شاهد نیستیم. هنوز هیچ اطلاع‌رسانی‌ای درباره فعالیت سینماها وجود ندارد و به همین دلایل مجموع آمار فروش ما هنوز هم خیلی پایین‌تر از آن حدی است که انتظار داریم. سه ماه است که سینماها به‌صورت مداوم باز بوده‌اند اما هنوز هم ما مخاطبانی داریم که وقتی جلوی سینما می‌آیند و متوجه حضور پرسنل در سینما می‌شوند، با تعجب سوال می‌کنند مگر سینماها باز است!؟

وی افزود: در بازه جشنواره فجر، صداوسیما پای کار آمد و وزارت ارشاد هم همه توان خود را گذاشت و با اطلاع‌رسانی دقیق و تبلیغات مناسب شاهد آن استقبال از سینماها بودیم. همه سانس‌ها پر رفت و حتی سانس ساعت ۹ صبح ما هم با ظرفیت کامل اکران می‌رفت. امروز اما هنوز مردم در جریان فعالیت سینماها نیستند و این بزرگ‌ترین مشکل است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.