دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

واکنش‌ها به تولید «آنها خود ما هستند»؛

توقف دستپخت جدید هالیوود با شدت گرفتن اعتراض جامعه مسلمانان نیوزیلند

فیلم سینمایی «آنها خود ما هستند»

سینماپرس: بعد از اعتراضات و واکنش‌های منفی مسلمانان نیوزیلند به ساخت فیلم «آنها خود ما هستند»، تولید این پروژه متوقف شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، تولید فیلم سینمایی «آنها خود ما هستند» که بر روی حادثه تیراندازی مسجدهای کرایست‌چرچ در نیوزیلند متمرکز بوده، فعلا متوقف شده است.

اسم این فیلم سینمایی از جمله‌ای که جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند پس از کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان توسط یک برترپندار نژاد سفید در سال ۲۰۱۹، در سخنرانی اش استفاده کرد برداشت شده است. این فیلم قرار بود بر روی واکنش نخست وزیر این کشور به این حادثه تمرکز داشته باشد. رز برایان برای ایفای نقش به عنوان نخست وزیر نیوزیلند انتخاب شده بود.

اما اعلام ساخت این فیلم سینمایی از سوی جامعه مسلمانان کشور نیوزیلند مورد انتقاد قرار گرفت و آن‌ها این فیلم را اثری بدون احساس نسبت به این حادثه و موهن توصیف کردند. نخست وزیر نیوزیلند نیز پیش از این اعلام کرده بود که هیچ ارتباطی با تولید پروژه ندارد.

آندرو نیکول، کارگردان این فیلم در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشته می‌گوید از آسیبی که به خانواده قربانیان این حادثه وارد شده بسیار ناراحت است و تولید این فیلم سینمایی را فعلا متوقف کرده. او در ادامه ابراز امیدواری می‌کند که بتواند این فیلم را بسازد. گفتنی است در چند هفته اخیر نسخه‌ای از طرح ابتدایی فیلمنامه این پروژه منتشر شده بود که اعتراض‌ها را نسبت به آن افزایش داد. نیکول می‌گوید این نسخه اولیه، با طرح نهایی فیلمنامه فاصله زیادی دارد و فقط برای جذب سرمایه گذار ایجاد شده است.

پیش از این درخواست‌هایی نیز برای توقف تولید این پروژه صورت گرفته بود که از سوی ۷۵ هزار نفر به امضا رسید. پس از این درخواست ها، فیلیپا کامپل، از تهیه کنندگان این پروژه خیلی زود کنار کشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.