شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

توجه به «کمیت» به بهای نادیده گرفتن «کیفیت»؛

«شبکه قرآن» HD سازی می‌شود

شبکه قرآن سیما

سینماپرس: معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از فرایند HD سازی شبکه قرآن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله، استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس‌های مونتاژ و آرشیو بازدید بعمل آورد و با مدیران و همکاران بخش‌های تولیدی و فنی گفتگو کرد.

دکتر علیدادی ضمن ابراز خرسندیِ پیشرفت‌های فنی شبکه قرآن و معارف سیما، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبر داد و افزود: با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری‌های صورت گرفته، این فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدتهاست طبق استانداردهای حرفه ایی در شبکه قرآن انجام شده است، بتوانیم به سرعت برای مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما، خروجی آنتن را با کیفیت DH ارسال نماییم.

معاون توسعه و فناوری در دومین بازدید خود از شبکه قرآن و معارف سیما ضمن ابراز رضایت از ضبط HD برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه بصورت HD فعالیت دارند که ۳ شبکه دیگر از جمله شبکه قرآن و معارف سیما با تامین زیرساخت‌ها و آماده سازی رژی و استودیوهای آن در آینده نزدیک به آن‌ها ملحق خواهند شد.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری مدیرشبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نتایج بازدید سال گذشته دکتر علیدادی از شبکه قرآن و معارف سیما گزارشی از روند DH شدن بخش‌های مختلف شبکه ارائه کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش همکاران معاونت فنی در طراحی و اجرای اتوماسون صوت و تصویر اطلس گفت: در این سامانه فرایند ارسال برنامه از گروه‌های تولیدی تا پخش و اتصال آن به کنداکتور و EPG به راحتی وآسانی انجام می‌شود.

در ادامه جلسه گزارشی از فعالیت‌های دو ساله شبکه قرآن و معارف سیما ارائه و مدیران واحدهای مختلف، بخشی از مشکلات فنی خود را در رابطه با دریافت و ارسال برنامه‌های زنده و تولیدی با معاون محترم فنی در میان گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.