شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی:

«پرس تی وی» با دید واقع گرایانه و رسالت حقیقی رسانه‌ای خودش نقشش را ایفا کرده است

شبکه پرس تی وی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد پرس تی وی طی مذاکرات و برجام مثبت و در جهت اهداف کلی نظام بوده است، گفت: اگر در زمان برجام چند رسانه داشتیم که مانند پرس تی وی واقعیات را برای مردم آشکار می کردند، کلاه گشاد برجام و خسارت حاصل از آن را به ملت تحمیل نمی کردند. حالا هم دولت توقع دارد همه رسانه ها خاموش شوند تا آن ها هر طور می خواهند عمل کنند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه صدا و سیما جزو نهادهای رسمی نظام است که دنبال کننده سیاست های کلی و قطعی جمهوری اسلامی به شمار می رود، گفت: شبکه پرس تی وی به عنوان یک شبکه رسمی از رسانه ملی که برای مخاطبان انگلیسی زبان در بیرون از مرزها برنامه تولید می کند، اغلب در انتقال مفاهیم بلند سیاسی نظام و تبیین سیاست های آن روند قابل قبولی را طی کرده است.
وی در همین باره افزود: پرس تی وی در بحث انتقال حقایق و موضع گیری های بجا و انعکاس مواضع اصیل و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی عمل کرده و اتهام زنی هایی که به این شبکه می شود، در اثر عناد هایی است که نسبت به سیاست اساسی و راهبردهای سلطه ناپذیری نظام وجود دارد. اگر این شبکه خبری در حین انجام مذاکرات، واقعیت موجود را که خلاف رویه لغو تحریم ها در جریان بود و کلاهی گشاد تر از برجام داشت به سر ملت ایران می رفت، انعکاس داده است، کاری جز وظیفه رسانه ای‌اش که همان شفاف سازی است، انجام نداده است و تخریب هایی که از سوی دولتی ها دارد صورت می گیرد ناشی از این است که این ها معتقدند باید همه رسانه ها خاموش شوند تا دست‌اندرکاران مذاکرات وین هر کاری دلشان می خواهد، انجام دهند.
نقدعلی خاطر نشان کرد: اگر در زمان برجام چند رسانه داشتیم که مانند پرس تی وی واقعیات را برای مردم آشکار می کردند، کلاه گشاد برجام و خسارت حاصل از آن را به ملت تحمیل نمی کردند. این موضع گیری پرس تی وی بسیار عالی است، منابع خبری آن دقیق بوده و به وظیفه و رسالت رسانه ای خودش عمل کرده است و ارزیابی بنده از عملکرد پرس تی وی ارزیابی مطلوبی است و این اتهام زنی ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. منابع و محل هایی که اخبار پرس تی وی به آن استناد کرده، منابع معتبری است و اصول بنیادین سیاست خارجی را آنچنان که باید و در مکتب امام و مکتب سلیمانی ها است، تبیین کرده است.
نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست بین الملل رسانه حرف اول را می زنند، گفت: در رسانه‌های بین المللی، هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های اینترنتی و گروه های مجازی در صدد جا انداختن و تحمیل فرهنگ منحط غرب و سیاست های سلطه جویانه عالم استکبار به جهان سوم و کل دنیا هستند و در این آشفتگی که در عالم بر پا است، اگر کسی در عرصه رسانه کم بگذارد، مسلما در این میدان مسابقه عقب می ماند.
وی تصریح کرد: یقینا شبکه پرس تی وی به عنوان یکی از بهترین شبکه هایی که این رسالت را عمل می کند، خصوصا در عرصه های سیاسی که جهان استکبار سیاست های سلطه جویانه اش را به همه عالمیان می خواهد تحمیل کند، نقش بی بدیلی را باید ایفا کند و مسلما اگر این شبکه بتواند در حوادثی که اتفاق می افتد و در امور مهمی که در عرصه سیاست رخ می دهد، تحلیل های واقع گرایانه ارائه دهد، به بهترین شکل به وظیفه اش عمل کرده است.
نقدعلی گفت: در بحث مذاکرات که یکی از مهم‌ترین مسائل عرصه بین الملل جمهوری اسلامی ایران است، یقینا شبکه پرس تی وی با دید واقع گرایانه و رسالت حقیقی رسانه ای خودش نقشش را ایفا کرده است. در عالمی که رسانه ها برای جا انداختن سیاست های کاذب و سلطه جویانه، پایه شان را بر دروغ بنیان نهاده اند، این شبکه نباید اجازه دهد عوامل وابسته یا جاهل، سیاست های ایالات متحده را در بطن مذاکرات پیش ببرند. خود این واقعا یک عرصه جدیدی است در ایفای نقش رسانه ای که شبکه پرس تی وی انجام می دهد و می تواند الگویی برای سایر رسانه های بین المللی و داخلی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.