یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۶

شایان فر: وزارت ارشاد طی ۸ سال گذشته به حال خود رها بود و همین مسأله منجر به ولنگاری فرهنگی شد/ امیدواریم آیت الله رئیسی دست مدیران سفارتخانه ای را از نهادهای تابعه وزارت ارشاد کوتاه کنند

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: وزارت ارشاد طی ۸ سال گذشته به حال خود رها بود و همین مسأله منجر به ولنگاری فرهنگی شد؛ ما نه تنها در سینما که در سایر حوزه های هنری کشور از جمله موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و... نیز شاهد این ولنگاری بودیم که قطعا انتصاب مدیران متعهد و کارآمد و دلسوز در وزارت ارشاد می تواند بخش عمده ای از این معضلات را برای همیشه برطرف کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب برهنه» و «مانی و ندا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در سال های اخیر بیشتر مدیران فرهنگی و هنری افرادی سیاسی بودند و بعضاً حتی شناخت اندکی از حوزه فرهنگ و هنر هم نداشتند. خوب بی تردید این رویه غلط است و وزیر ارشاد و معاونان ایشان باید از میان افراد متخصص انتخاب شوند.

وی ادامه داد: سینمای ایران نیاز به حضور مدیری برآمده از هنرهفتم دارد؛ ما مدیری می خواهیم که دردآشنا باشد و بداند اهالی سینما در این وانفسا چه درد و رنجی را در زندگی شان تحمل می کنند و به چه تدبیری برای برون رفت از معضلات زندگی شان نیازمند هستند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه سینما در کشور ما یک هنر-صنعت ۱۰۰ درصد ورشکسته است اظهار داشت: ما نیاز به مدیری داریم که بتواند با سیاست گذاری صحیح و اصولی سینما را از این وضعیت بغرنج و اسفبار کنونی نجات دهد. متأسفانه علیرغم تمامی شعارها و وعده های هیچ حمایتی از بخش خصوصی در سینما صورت نمی گیرد و افرادی که به صورت کاملاً مستقل و عاری از بودجه های دولتی می خواهند اثری را تولید یا اکران کنند با معضل جدی در زندگی شان روبرو می شوند.

شایان فر سپس با بیان اینکه امیدواریم آیت الله رئیسی دست مدیران سفارتخانه ای را از نهادهای تابعه وزارت ارشاد کوتاه کنند تصریح کرد: بنده باز هم متذکر می شوم مدیران فرهنگی و هنری باید دلسوز فرهنگ و هنر ملی باشند، باید کاربلد و دغدغه مند و متخصص باشند تا ان شاالله از این رهگذر دیگر شاهد هیچ کوتاهی در عرصه تقویت و رشد فرهنگ و هنر ملی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: در سال های اخیر غفلت های زیادی در خصوص توجه به اهالی سینما صورت گرفت که امیدواریم در دولت جدید با در نظر گرفتن سوبسید ویژه به اهالی سینما و تدابیر خاص این غفلت ها جبران شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.