سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۷

معصومی: فیلم های کلیشه ای و با محتوای نازل باعث دوری مردم از سالن های سینما شده اند/ امیدوارم مدیران سینمایی دولت سیزدهم برخورد سلیقه ای با هنرمندان نداشته باشند

کاظم معصومی

سینماپرس: کاظم معصومی کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: اولین مسأله ای که مسئولان فرهنگی دولت باید به آن توجه داشته باشند مقوله بسیار مهم و حیاتی محتوای آثار است چرا که فیلم های کلیشه ای و با محتوای نازل باعث دوری مردم از سالن های سینما شده اند؛ مردم به دلیل این کپی کاری های ناشیانه و محتوایی که روز به روز با تنزل بیشتری دست و پنجه نرم می کند ترجیح می دهند به سینما نروند.

کارگردان فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «طبل بزرگ زیر پای چپ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه برخی مدیران می خواهند به نوعی از آب گل آلود ماهی بگیرند و علت عدم استقبال مردم از سینما را شیوع و گسترش ویروس کرونا بدانند امری غلط است چرا که مسأله کرونا یک استثنا است و ما قبل از شیوع این ویروس منحوس نیز شاهد عدم استقبال مردم از فیلم های در حال اکران بودیم؛ در واقع سال ها است که مردم به نوعی با سینما قهر کرده اند و بنا به آمار رسمی تنها درصد بسیار اندکی از مردم به سینما می روند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: به هر حال زود یا دیر مسأله کرونا با واکسیناسیون عمومی برطرف می شود و آن زمان است که مدیران فرهنگی جدید در معرض محک قرار می گیرند. قطعاً اگر قرار باشد مدیران فرهنگی جدید همانند مدیرانی که طی سال های قبل فعالیت می کردند عمل کنند که ما همچنان شاهد کسادی و بی رونقی سینماها خواهیم بود اما اگر طرح ریزی و سیاست گذاری اصولی داشته باشند می توانند سینما را از این وضعیت مهلک نجات دهند.

معصومی تأکید کرد: سینمای ایران امروز بیش از هر چیز دیگری نیاز به فیلمنامه خوب دارد. متأسفانه بزرگترین ضعف ما طی سال های اخیر فقدان فیلمنامه های خوب بوده و امیدواریم که با سیاست گذاری مناسب از سوی متولیان سینمایی دولت سیزدهم این معضل اساسی برای همیشه برطرف گردد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اگر در هر بخش و حوزه ای قانون اساسی کشور رعایت شود کفایت می کند و همه معضلات و مشکلات حل می شود؛ امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم افرادی انتقاد پذیر باشند و در چارچوب قانون اساسی کشور به وظایف خود عمل کنند و آزاداندیشی فیلمسازان را قبول داشته باشند. در این سال ها یکی از معضلات ما این بوده که مدیران تفسیر و برداشت خودشان را از قانون داشتند به همین علت شاهد یک نوع ناهماهنگی در صدور مجوزهای ساخت و نمایش بودیم و بلاتکلیفی عجیبی در تصمیمات مدیران وجود داشت.

این کارگردان سینما با بیان اینکه امیدوارم مدیران سینمایی دولت سیزدهم برخورد سلیقه ای با هنرمندان نداشته باشند تصریح کرد: علاوه بر مسائلی که به حوزه مدیران و سیاست گذاران برمی گردد ما نباید فراموش که بخش عمده ای از معضلات سینما به دلیل رفتارهای غلط خود اهالی سینما و اصناف سینمایی است! از این رو بنده امیدوارم اتحاد، یکپارچگی، وفاق و همدلی در بین یکایک اهالی سینمای کشور به وجود آید تا ما دیگر شاهد برخی رفتارهای دور از شأن هنرمندان نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.