یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

رییس دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند:

جشن دوازدهم برای عموم به صورت آنلاین برگزار می‌شود/مراسم حضوری در حداقل نفرات برگزار می‌شود

جشن مستقل سینمای مستند

سینماپرس: رییس دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند از برگزاری این رویداد به ۲ شکل نیمه‌حضوری و آنلاین خبر داد.

به گزارش سینماپرس، شهرام درخشان رییس دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در گفتگو با مهر گفت: ۲۶ خردادماه سال جاری فرصت برای تحویل آثار به دبیرخانه به پایان رسید و نزدیک به ۱۰۵ فیلم به دبیرخانه ارسال شده است و به زودی هیات انتخاب کار خود را برای تماشای فیلم‌ها آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: جشن مستقل سینمای مستند یک جشنواره انحصاری و اختصاصی برای اهالی خانه سینما است و تنها در مجموعه اعضای خانه سینما این جشن برگزار و آثار پذیرفته می‌شود، در هر دوره معمولاً بین ۸۰ تا ۹۰ فیلم به دبیرخانه ارسال می‌شد، ما فکر می‌کردیم با توجه به اینکه دوازدهمین دوره این جشن آثار تولید شده از سال ۹۷ به بعد را پوشش می‌دهد، با حجمی نزدیک به ۳۰۰ فیلم مواجه خواهیم شد.

رییس جشن سینمای مستند تاکید کرد: متاسفانه تعداد آثار ارائه شده به دبیرخانه کاملاً برعکس آنچه بود که تصور می‌کردیم و بسیار کمتر از پیش بینی ما بود، این اتفاق حتماً به دلیل استقبال نکردن اعضا از جشن نیست، بلکه این تعداد درواقع تمام موجودی فیلمسازان ما در این ۳ سال بوده است و این موجودی نشان دهنده آن است که تعداد تولید در سینمای مستند حداقل در بین اعضای خانه سینما کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشن مستقل سینمای ایران با توجه به فراخوان منتشر شده، ۱۵ مردادماه برگزار می‌شود، توضیح داد: متاسفانه همیشه باید منتظر وقایع غیرمترقبه باشیم به همین دلیل از ابتدا هم یک برنامه برای چگونگی برگزاری این جشن داشتیم که بر اساس شرایط بدی که ممکن بود با آن مواجه شویم، طراحی شده بود.

این کارگردان بیان کرد: زمانی که تصمیم به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن را گرفتیم هنوز خبری از موج چهارم کرونا نبود چه برسد به اینکه در انتظار موج پنجم هم باشیم، به همین منظور تصمیم گرفتیم تا تمهیداتی را برای روز جشن در نظر بگیریم، قرار شد این جشن را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت نیمه حضوری برگزار کنیم، در واقع جشن دوازدهم برای عموم به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اما مراسم حضوری در حداقل نفرات برگزار می‌شود.

درخشان در پایان گفت: همانند دوره‌های گذشته این جشن، ۲ بزرگداشت شامل یک تهیه کننده و یک کارگردان برگزار می‌شود که هنوز تصمیم‌گیری برای اینکه چه کسانی باشند، مشخص نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.