شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

هیات اسلامی هنرمندان درگذشت هنرمند برجسته «شهاب ملت خواه» را تسلیت گفت

شهاب ملت خواه

سینماپرس: هیات اسلامی هنرمندان با انتشار پیامی درگذشت هنرمند انقلابی و تعهد «شهاب ملت خواه» را به جامعه هنری ایران اسلامی تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس در این پیام تسلیت آمده است:

شهاب ملت خواه از هنرمندان برجسته مشهد و عضو هیات اسلامی هنرمندان که فعالیتهای هنری خود را از دوران رژیم ستم شاهی آغاز نمود و سابقه شکنجه ساواک را نیز در پرونده فعالیتهای خود داشت، در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا از بین ما رفت.

این هنرمند برجسته در زمینه های متعدد هنری از شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی گرفته تا نمایش نامه نویسی و فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما فعالیتهای بدیعی را در کارنامه هنری خود ثبت نمود از فیلم های داستانی «مسیرمکرر» و «زیر آتش» تا فیلم سینمایی «شب حورا»؛ از فیلمنامه «روح مهربان» تا «راز داز» و «غروب در نیمروز»؛ از ثبت نقاشی های خلاقانه تا سرایش شعر و انتشار کتاب های متعدد؛ ولی فراتر از همه اینها او معلمی بود که شاگردان متعددی در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بویژه در دیار خراسان، تربیت کرد.

هیات اسلامی هنرمندان فقدان این هنرمند متعهد را به جامعه هنری ایران اسلامی، به خصوص به هنرمندان خراسانی و بویژه به شاگردانش و همچنین به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نماید.

امید است سابقه ارزشمند فعالیتهای هنری این هنرمند انقلابی به عنوان باقیات الصالحات باعث علو درجات وی در محضر خداوند متعال گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.