یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۹

سهرابی: توجه به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه باید در سینما بسط و گسترش پیدا کند/ دولتمردان جدید باید دست انحصارطلبان و مافیا را از سینمای ایران کوتاه نمایند

روح الله سهرابی در آرام میگیریم

سینماپرس: روح الله سهرابی کارگردان سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: حلقه مفقوده سینمای ایران طی سال های گذشته بی توجهی به فرهنگ ملی و پاسداری از اعتقادات و آرمان ها و فرهنگ انقلاب اسلامی بوده از این رو توجه به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه باید در سینما بسط و گسترش پیدا کند و انتظار ما از آقای رئیس جمهور و دولتمردان جدید توجه به این مقوله بسیار مهم است.

کارگردان فیلم های سینمایی «خاکستر و برف» و «محدوده ابری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه فرهنگ و هنر اوصلاً فرزند ناتنی برخی از مسئولان هستند و به همین علت طی این سال ها همواره شاهد بوده ایم که هیچ یک از مسئولان اهتمامی به آن نداشتند و حوزه فرهنگ و هنر را به حال خود رها کردند.

وی ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم تا شأن و اعتبار واقعی و ذاتی فرهنگ و هنر به آثار فرهنگی و هنری مان بازگردانده شود. ما نیازمند اقدامی عاجل و حیاتی هستیم تا خلاء بین آنچه امروز در سینما اتفاق می افتد و آنچه باید وجود داشته باشد برطرف شود و سینما بتواند در راستای اهداف کلان نظام اسلامی مان گام بردارد.

این سینماگر با بیان اینکه سینما در این سال ها بیش از هر حوزه دیگری دستخوش آسیب و بی محلی بوده اظهار داشت: سینما ذاتاً یک هنر-صنعت است و به نوعی با پول و ثروت و سرمایه سر و کار دارد و آسیب پذیری اش زیاد است و مورد طمع بسیاری از گروه ها و جریان ها قرار می گیرد از این رو دولتمردان جدید باید دست انحصارطلبان و مافیا را از سینمای ایران کوتاه نمایند و نباید اجازه دهند تا آن ها همچون سال های گذشته در سینمای کشور جولان دهند!

سهرابی در پایان این گفتگو تأکید کرد: نه تنها توقع بنده که توقع و درخواست اکثریت هنرمندان متعهد، انقلابی و دغدغه مند این است که رئیس جمهور و دولتمردان دولت سیزدهم انحصار سینمایی و سینماگری را بشکنند و نگاه عادلانه و برابر به این عرصه و فعالان این عرصه داشته باشند. این نکته ای است که در سال های اخیر شاهد آن نبودیم. این انحصارشکنی می تواند اولین گام برای نجات سینمای کشور از طیف محدودی باشد که مأموریت شان تخریب فرهنگ کشور بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.