شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

در پی درگذشت هنرمند متعهد «شهاب ملت‌خواه»؛

پیام تسلیت مجمع هنرمندان خراسان

شهاب ملت خواه

سینماپرس: مجمع هنرمندان خراسان درگذشت شهاب ملتخواه را به جامعه ی فرهنگی مشهد، خانواده ی این عزیز و همه ی شهروندان و دوستداران ادبیات و هنر ناب ایرانی و اسلامی تسلیت می گوید و برای این عزیز سفر کرده سعادت و آرامش ابدی آرزومند است. روحش شاد و با خوبان محشور باد.

به گزارش سینماپرس، متن پیام تسلیت مجمع هنرمندان خراسان در پی درگذشت هنرمند متعهد شهاب ملتخواه به این شرح است:

" انا لله و انا الیه راجعون "

شهاب ملتخواه ، هنرمند ، شاعر و نویسنده ی پیشکسوت خراسان ، غروب آدینه به سوی خدا پر کشید و جامعه ی ادبی و هنری خراسان را در سوگ نشاند. مرحوم استاد ملتخواه ، قریب نیم قرن در مشهد الرضا(ع) به آموزش و تربیت هنرمندان ، شاعران و نویسندگان جوانی پرداخت که بعد از چند دهه، جامعه ی هنری مشهد و هنرمندان انقلاب را تشکیل دادند. او خود نیز در این سالها به خلق آثار ادبی و هنری ارزشمندی از قبیل نمایشنامه ، فیلمنامه ، رمان ، مجموعه ی شعر و نثر و ... پرداخت و در رسانه ها و روزنامه ها نیز با قلم شیوای خود به نقد و تولید فرهنگی اهتمام داشت. استاد گاه نیز در خلوت و برای دل خود به خلق آثار طراحی و نقاشی می پرداخت که در نمایشگاه های مختلف عرضه می شدند. او در سالهای اول انقلاب نمایشنامه ی قائد را در مشهد به صحنه برد. رمان خواهر زمین و دیوان اشعارش در سالها و دهه های بعد چاپ شدند و نقاشی هایش از چهره ی زیبای شهدای دفاع مقدس دیوارها را مزین کردند. فیلم سینمایی شب حورا
را کارگردانی کرد و به تربیت فیلمنامه نویس در کارگاه فیلمنامه ی مجمع هنرمندان خراسان همت گمارد. استاد ملتخواه محور و مرکز ثقل هنرمندان انقلابی مشهد در چهاد دهه ی گذشته بود و فقدان او ضایعه ای سنگین برای جامعه ی هنری خراسان است.

مجمع هنرمندان خراسان درگذشت شهاب ملتخواه را به جامعه ی فرهنگی مشهد، خانواده ی این عزیز و همه ی شهروندان و دوستدارن ادبیات و هنر ناب ایرانی و اسلامی تسلیت می گوید و برای این عزیز سفر کرده سعادت و آرامش ابدی آرزومند است. روحش شاد و با خوبان محشور باد.

مجمع هنرمندان خراسان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.