شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۵

اطلسی: امیدوارم آیت الله رئیسی توجه به حوزه مهم فرهنگ و هنر را در اولویت کارهای خود قرار دهند/ محتوای نازل آثار سینمایی طی سال های اخیر مردم را از سینما گریزان کرد

سیامک اطلسی

سینماپرس: سیامک اطلسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: طی سال های اخیر به حوزه مهم فرهنگ و هنر توجهی نمی شد و دولتمردان اصولاً به این حوزه بسیار مهم و کلیدی بی توجه بودند از این رو بنده امیدوارم آیت الله رئیسی توجه به حوزه مهم فرهنگ و هنر را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا ما بتوانیم هرچه سریع تر از بحران و تشتت فعلی رهایی پیدا کرده و فرهنگ و هنر کشور را از ولنگاری بیشتر نجات دهیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «راز شب بارانی» و «سفر پر ماجرا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید این حوزه مهم فرهنگ و هنر است که می تواند به جامعه شکل بدهد و نجات بخش جامعه باشد؛ امروزه اغلب کشورهای جهان تنها از طریق تولید آثاری فرهنگی هنری است که سیاست های داخلی و خارجی خود را پیاده سازی می کنند اما دولتمردان ما همواره از این مسأله غافل بوده اند و توجهی به حوزه مهم فرهنگ و هنر نداشته اند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه محتوای نازل آثار سینمایی طی سال های اخیر مردم را از سینما گریزان کرد متذکر شد: دولتمردان جدید باید تدبیری اندیشه کنند تا هر اثر نازل و پیش پاافتاده ای به اسم فیلم تولید نشود؛ یک اثر هنری و سینمایی باید صاحب تفکر و اندیشه و خلاقیت و نوآوری باشد تا از این رهگذر بتواند مخاطب را به سوی خود جلب نماید.

اطلسی تأکید کرد: امروزه بخش قابل توجهی از افراد جامعه دیگر تمایلی به سینما رفتن ندارند چرا که اغلب کارها به صورت کپی برداری و سری دوزی شده تولید می شوند و برای مخاطب فاقد جذابیت هستند. من امیدوارم مسئولانی که به زودی اداره سینمای کشور را در دست می گیرند دیگر اجازه ندهند بودجه بیت المال صرف تولید چنین آثاری شود که هیچ ارزشی ندارند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «معمای شاه» و «پدر سالار» در بخش دیگری از این گفتگو بیکاری بخش عمده ای از پیشکسوتان هنر را یکی از معضلات اساسی امروز سینمای کشور برشمرد و در این باره اظهار داشت: انتظار ما از آیت الله رئیسی و دولتمردان ایشان توجه جدی و ویژه به سینماگران پیشکسوتی است که سال های عمر و جوانی شان را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند اما امروزه توجهی به آن ها صورت نمی گیرد.

این هنرمند پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: بی عدالتی در سینما بیداد می کند؛ یک هنرمند در حال تحمل خانه نشینی و گرسنگی است و هنرمند دیگر از شکم سیری نمی داند چه کند! ما امیدواریم دولتمردان جدید بیش از هر اقدامی عدالت را در سینمای کشور جاری و ساری سازند تا دیگر ما شاهد چنین اتفاقات تلخ و متأثرکننده ای نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.