سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

«سعید الهی» در رادیو گفتگو مطرح کرد:

احیای نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید از جمله اولویت های دولت سیزدهم باشد

سعید الهی

سینماپرس: یک تهیه کننده و کارشناس سینمایی تاکید کرد: احیای نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید از اولویت های مهم دولت آقای رئیسی باشد.

به گزارش سینماپرس، عصر روز گذشته دوشنبه ۷ تیرماه سعید الهی در گفتگو با رضا دادویی کارگردان و نویسنده تئاتر و سینما در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو پیرامون چالش های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: این نقشه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضوح تدوین و ابلاغ شده است لیکن حداقل در ۸ سال گذشته اراده چندانی برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.

وی افزود: کشور مبتنی بر دیدگاههای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دارای دکترین فرهنگی بوده و راهبردها و چشم اندازها نیز در این نقشه طراحی شده است اما انتصاب برخی مدیران ناکارآمد و عدم استفاده از روش های نوین و نتیجه بخش منجر به ابتر ماندن این نقشه در حوزه های مختلف شده است.
این تهیه کننده با اشاره به وظایف و ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: منابع انسانی اعم از مدیران و اعضای جامعه هدف در عرصه فرهنگ و هنر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردارند چرا که اصحاب فرهنگی به تعبیری ظرفیت تبدیل شدن به رهبران فکری جامعه را دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه این نگاه در سالهای گذشته به حدی تقلیل پیدا کرده که میتوان امروزه مدعی شد بسیاری از مدیران فرهنگی و هنری حتی دغدغه ذهنی شان فعالیت های حوزه کاری شان نیست و انفعال موجود در دولت تدبیر و امید ناشی از همین رویکرد است.
الهی خاطرنشان ساخت: نبود عدالت فرهنگی در توزیع منابع مالی به گونه ای که منجر به شکوفایی و پرورش هنرمندان خلاق در اقصی نقاط کشور بشود از جمله آسیب های سالهای اخیر بوده که دولت سیزدهم باید خود را مکلف به جبران آن بداند
این کارشناس سینما و رسانه گفت: بعد از ۴۳ سال هنوز محصولات فرهنگی تراز انقلاب اسلامی از جمله هنر صنعت هایی چون سینما تئاتر موسیقی و...مصداق روشنی ندارند و مدیران فرهنگی دولت کرامت و خدمت باید با رجوع به مفاهیم مندرج در سند مهندسی فرهنگی کشور نسبت به این مهم نگاه و توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان با توجه به ضرورت هدایت، حمایت و نظارت دولت از فعالیت های هنری بجای دخالت و تصدی گری محض بیان داشت: وزیر ارشاد آینده باید با استفاده از مرجعیت خود در عرصه فرهنگی تعامل خود با اهالی هنر را توسعه بخشیده و در جهت ترمیم اعتماد گذشته گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.