یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

بازیگر سریال «جشن سربرون»:

هیچ پولی نگرفتیم و با این حال در شرایط سخت با عشق کار می‌کنیم

جشن سربرون

سینماپرس: بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: پیش از این در زمستان سرد در سولقان، دشت عقیل بودیم. آنجا آنقدر هوا سرد بود که شب‌ها می‌لرزیدیم، لپه زنک هم دست کمی از سولقان ندارد منتها اینجا گرما بیداد می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مهدی فقیه در گفت‌وگو با میزان پیرامون نقش خود در سریال «جشن سربرون» گفت: در این سریال نقش پیروز از بزرگان و ریش سفیدهای ایل عشایر را بازی می‌کنم. پیروز حتی در جاهایی مخالف کدخدا است و از مخالفت‌های خود به خاطر ایل صرف‌نظر می‌کند. پیروز به خاطر ایل از این مخالفت‌ها چشم‌پوشی می‌کند و به دنبال صلح در میان ایل است و هوای جوانان را هم دارد. او به دیگران احترام می‌گذارد و سعی می‌کند کدورت‌ها را برطرف کند.

وی با اشاره به علاقه خوئ نسبت به نقش پیروز در سریال «جشن سربرون» اظهار داشت: مردم ما کارهای تاریخی را دوست دارند و پیش از این هم از این سریال‌ها استقبال کرده‌اند. در سریال «جشن سربرون» به بازه زمانی دوره مشروطه اشاره شده ااست. مردم ما راجع به عشایر، سبک زندگی آنها، چگونگی کوچ کردن، پوشش و مراودات آن‌ها زیاد شنیده‌اند و علاقه دارند. قالی، تابلوفرش، گلیم، جاجیم و البته فرش قشقایی که نه فقط در ایران که در دنیا هم به خاطر رنگ و نقش و هنر به کار رفته در آن بی‌نظیر است در خانه‌های مردم هست و با آن‌ها زندگی می‌کنیم.

فقیه در همین راستا اظهار کرد: فکر می‌کنم سریال «جشن سربرون» یکی از آثار موفق صدا و سیما باشد که مردم را پای تلویزیون می‌کشاند. هیچ سریالی تاکنون با این وسعت و دقت به عشایر نپرداخته است و خوشحالم در این مجموعه سهم اندکی دارم. پیش از این البته قرار بود تمام فیلمبرداری این مجموعه در شیراز انجام شود که با کمال تاسف به خاطر بودجه این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در لپه زنک مشغول فیلمبرداری کار هستند بیان کرد: پیش از این در زمستان سرد در سولقان، دشت عقیل بودیم. آنجا آنقدر هوا سرد بود که شب‌ها می‌لرزیدیم و دیالوگ می‌گفتیم. در دشت عقیل به گروه خیلی سخت گذشت و سرمای تقریبا استخوان سوزی را تحمل کردیم. لپه زنک هم دست کمی از سولقان ندارد منتها اینجا گرما بیداد می‌کند. به هر حال گروه با عشق به مردم این سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: تنها نیروی پیش‌برنده کار ما عشق است. حافظ می‌فرماید: «در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد، عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد». هنر با عشق آمیخته است و بس. یکی از دوستان که به لوکیشن فیلمبرداری ما رفت‌وآمدی داشت می‌گفت نمی‌دانم چطور در این آفتاب سوزان مدت‌ها ایستاده‌اید و کار می‌کنید، این حرفه بسیار سخت است.

این بازیگر پیشکسوت ضمن تاکید بر سختی‌های عرصه بازیگری ابراز داشت: از بیرون کار ما آسان به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. درونش وجود خودمان را سوزانده و بیرونش دیگران را، با این شرایط الان چهار پنج ماهی است که از سریال «جشن سربرون» می‌گذرد و ما هیچ پولی هم نگرفتیم و با این حال در شرایط سخت با عشق کار می‌کنیم. مزد کارگر ساختمان را شب ندهند صبح سرکار نمی‌آید، اما ما کار می‌کنیم. اصولا تمام هنرها در همه عرصه‌ها آمیخته با عشق است و سختی‌های خاص خودش را دارد. حضرت امام (ره) در زمینه کار هنری فرمودند: «کار خوب سخت است.» باید برای کار خوب سختی‌ها را تحمل کرد و تاب آورد. شکر خدا تا به حال سعی کردم کارهایی در شان مردم خوبمان انجام دهم و در این مسیر لطف مردم شامل حالم شده است.

مهدی فقیه خاطرنشان کرد: هنوز فکر می‌کنم «جشن سر برون» شش هفت ماه دیگر زمان می‌برد. با توجه به کمبود بودجه تصویربرداری کندتر انجام می‌شود و لوکیشن‌ها هم دیرتر آماده می‌شود. امیدوارم مدیران فرهنگی بودجه مورد نیاز را در اختیار پروژه قرار دهند تا کار به اتمام برسد. یقین دارم مردم از این سریال استقبال می‌کنند و آن‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند. تاکید می‌کنم مردم به کارهای تاریخی علاقه دارند و به این داستان که کمتر به آن پرداخته شده علاقه بیشتری هم خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.