شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

رئیس انجمن قلم ایران:

امسال مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ادب همزمان با مراسم اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین برگزار نمی‌شود

سخنرانی محسن پرویز در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره جایزه «قلم زرین»

سینماپرس: رئیس انجمن قلم زرین گفت: وزارت ارشاد یک سوم هزینه‌های جوایز جایزه قلم زرین را پرداخت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره جایزه ادبی قلم زرین گفت: داوری آثار رسیده به انجمن قلم زرین به اتمام رسیده است. نتایج داوری‌ها تمام و در هیئت مدیره انجمن قلم زرین بررسی شد. فردا در جلسه هیئت مدیره نتایج نهایی می‌شود. داوران این رویداد ادبی در شرایط کرونایی جامعه وظیفه شان را انجام دادند. دوشنبه ۱۴ تیرماه مراسم اختتامیه در کتابخانه پارک شهر برگزار و نتایج نهایی داوری‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: با نهادهای مختلفی برای همکاری در زمینه برگزاری جایزه قلم زرین رایزنی کردیم. باتوجه به همکاری خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی با انجمن قلم ایران داشتند و امکاناتی که در اختیار این انجمن ادبی برای برگزاری این رویداد فرهنگی قرار دادند مراسم اختتامیه این جایزه ادبی در سالن کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار می‌شود.

رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی در دو سه ساله اخیر با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: وزارت ارشاد در ده ساله اخیر مبلغی را به جوایز جایز قلم زرین اختصاص می‌داد. این مبلغ در این مدت افزایش نیافته است. برای همین یک بخش بسیار کوچکی از هزینه‌های جوایز را پوشش می‌دهد میزان آن به یک سوم تا یک چهارم هزینه‌های جوایز جایزه ادبی قلم زرین می‌رسد.

پرویز ادامه داد: امسال مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ادب همزمان با مراسم اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین برگزار نمی‌شود. هیئت مدیره انجمن ادبی قلم زرین با توجه به شیوع کرونا این تصمیم را گرفت. پس از اتمام شیوع این بیماری مراسم تجلیل از پیشکسوتان به طور مستقل برگزار می‌شود. تا پیش از به اوج رسیدن شیوع کرونا مراسم تجلیل از پیشکسوتان همزمان با مراسم اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین برگزار می‌شد. تلاش می‌کنیم این برنامه در انجمن ادبی قلم ایران ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.