سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

پیشنهاد جالب «حسین فرحبخش»:

وزارت ارشاد به هر کدام از تهیه‌کنندگان سینما بودجه‌ای تا حد دو الی سه میلیارد تومان اختصاص دهد!

محمدحسین فرحبخش در مراسم تشییع پیکر مرحوم «حسین صفاریان»

سینماپرس: تهدید سینماداران به تعطیلی و تعطیل شدن بسیاری از سینماها و پردیس‌های سینمایی در شهرهای مختلف طی روزهای گذشته و به شماره افتادن نفس‌های سینما هیچکدام هیچ یک از سینماگران را ترغیب به اکران فیلم خود نکرده است.

به گزارش سینماپرس، طی سال‌های اخیر سینما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده است. اما این بار و با شروع کرونا همچنین باز و بسته شدن‌های مداوم طی یک سال و نیم گذشته به نظر می‌رسد جان سالم به در بردن از این بحران‌ که گریبان سینماها را نه تنها در ایران بلکه در جهان گرفته کار ساده‌ای نیست. در وضعیت کنونی فارغ از تمام مشکلاتی که وجود دارد، یکی از مهم‌ترین معضلات اساسی‌ که سینما گرفتار آن است نبود فیلم‌های جدید برای اکران است.

این‌بار و به شکلی عجیب و باور نکردنی این تهدید از جانب خود سینماگران و تهیه‌کنندگانی است که فیلم‌های آماده برای اکران دارند، اما حاضر به اکران آثار خود در شرایط کنونی نیستند. این قضیه آنقدر شکل سرسختانه و لجوجانه‌ای به خود گرفته که اخیرا یکی از تهیه‌کنندگان سینما روز گذشته اعلام کرد حاضرت است فیلم خود را سالیان طولانی در کشوی میش نگه دارد، اما در این شرایط تن به اکران آن ندهد.

بدین ترتیب از آن‌جا که تهیه‌کنندگانی که فیلمِ آماده اکران دارند اما ریسک نمایش فیلم‌های خود را در روزهای کرونایی کمتر به جان می‌خرند، باید ادامه روند سقوط سینما را انتظار داشته باشیم و نکته مهم این است که فعلا شورای صنفی نمایش و متولیان امور تنها به برگزاری جلسات و صحبت در این زمینه‌ها بسنده کرده و تهیه‌کنندگان دیگر به وعده و وعیدهای آنها دل خوش نمی‌کنند.

مرتضی شایسته دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز روز گذشته در گفت‌وگو با میزان در زمینه ترغیب سینماگران به اکران آثارشان گفت: شورای صنفی نمایش برای اقدام در زمینه ترغیب سینماگران به اکران آثارشان نیاز به پول و امکانات دارد. فعلاً در حد برگزاری جلسات مباحثی طرح می‌شود که امیدواریم نتیجه داشته باشد.

در همین زمینه حسین فرحبخش از اعضای شورای صنفی نمایش و تهیه‌کننده‌ سینما که اخیرا دو فیلم خود را در روزهای بی مخاطب کرونا اکران کرد و با ضرر و زیان زیادی مواجه شد در گفت‌وگو با میزان درباره راه حل برون رفت از این وضعیت گفت: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌های فراوانی به فیلم‌ها در این شرایط کرونایی بکند.

وی در همین راستا ابراز کرد: تهیه‌کنندگان دیگر مثل من بدون هیچ چشمداشتی راضی به اکران فیلم‌های خود نمی‌شوند. قطعا کاری که من کردم و به اکران دو فیلم مهم خود در شرایط بی مخاطب و پر تعطیلی کرونایی پرداختم ادامه پیدا نمی‌کند بنابراین مسئولین باید بدانند در یک سال گذشته برای باز ماندن سینما چه کردم.

این تهیه کننده سینما پیرامون حمایت مسئولین سینمایی و فرهنگی تاکید کرد: پیشنهاد میکنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر کدام از تهیه‌کنندگان سینما بودجه‌ای تا حد دو الی سه میلیارد تومان اختصاص دهد تا بخشی از هزینه‌ها را جبران کند تا این گونه تهیه‌کنندگان راضی به اکران آثار خود و نجات سینما شوند.

فرحبخش با سابقه ۴۰ سال فعالیت مداوم اعتقاد دارد با ورود فیلم‌های جدید به چرخه اکران است که سینما از وضعیت رخوت امروز خارج و امیدش به بهبود افزایش می‌یابد.

در یک سال و چند ماه گذشته بارها گلایه‌ها و انتقادات سینماداران نسبت به تعطیلی سینماها انعکاس یافت و مشکلاتی همچون نبود حمایت کافی و مورد انتظار از سوی مسئولین سینمایی، اکران نشدن فیلم‌های جذاب و مخاطب‌پسند و فشار مالی برای پرداخت حقوق و حق بیمه پرسنل سالن‌ها سبب شده عده‌ای از صاحبان سینماها به فکر تغییر کاربری افتاده و اقداماتی نیز در این راستا انجام دهند.

تهدید سینماداران به تعطیلی و تعطیل شدن بسیاری از سینماها و پردیس‌های سینمایی در شهرهای مختلف طی روزهای گذشته و به شماره افتادن نفس‌های سینما هیچکدام هیچ یک از سینماگران را ترغیب به اکران فیلم خود نکرده است. دغدغه تهیه‌کنندگان و سینماگران اگر خود سینما است چرا پیش‌قدم نمی‌شوند و برای نجات سینما کاری نمی‌کنند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.