چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن؛

فیلم‌های کوتاه «ارتودنسی» به عنوان نماینده ایران دیده می‌شود

جشنواره کن

سینماپرس: فیلم «ارتودنسی» ساخته محمدرضا میقانی در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن رقابت خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت جشنواره کن، آثار بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فوندانسیون جشنواره فیلم کن انتخاب شدند که در بین فیلم‌های کوتاه نام فیلم «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی به عنوان نماینده ایران دیده می‌شود.

هیئت داوران در دو بخش سینه فوندانسیون و فیلم‌های کوتاه آثار را داوری می‌کنند. آن‌ها جایزه نخل طلای فیلم کوتاه را به یکی از ۱۰ اثر منتخب اهدا می‌کنند و در بخش سینه فوندانسیون که ۱۷ فیلم حضور دارند، نیز سه جایزه به فیلم‌ها اهدا خواهد شد. سینه فونداسیون بنیادی است که تحت پوشش جشنواره فیلم کن برای حمایت از نسل بعدی فیلمسازان بین‌المللی و الهام بخشیدن به آنان ایجاد شده‌ است.

مثل اکتبر سال گذشته، در هیئت داوران امسال نیز تعداد زن و مرد برابر است (۳ مرد و ۳ زن) و رئیس هیئت داوران نیز وجود ندارد.

برای بخش فیلم کوتاه امسال ۳ هزار و ۷۳۹ اثر ارسال شده بود که از میان آن‌ها ده فیلم برای رقابت انتخاب شد. این فیلم‌ها نماینده کشورهای برزیل، دانمارک، چین، فرانسه، هنگ کنگ، ایران و پرتغال هستند. برزیل در این بخش دو نماینده دارد و دو کشور کوزوو و مقدونیه برای اولین بار رقابت در بخش فیلم کوتاه را تجربه می‌کنند.

بخش سینه فوندانسیون کن هم برای بیست و چهارمین دوره خود از ۱۷ کارگردان شامل ۸ زن و ۹ مرد دعوت کرده است. در این بخش از بین یک هزار و ۸۳۵ اثر به ثبت رسیده، ۱۳ اثر لایو اکشن و ۴ فیلم کوتاه انیمیشنی انتخاب شده اند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود. جوایز بخش فیلم‌های کوتاه در تاریخ ۱۷ جولای و بخش سینه فوندانسیون در ۱۵ جولای اهدا خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.