سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

دیدار انتخاباتی با هنرمندان انقلاب اسلامی؛

آیت الله رییسی: برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند/حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نباید لفظی باشد

سیدابراهیم رئیسی

سینماپرس: برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول در می‌آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند.

به گزارش سینماپرس، سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود، گفت: نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، رئیسی دوشنبه شب در نشست با جمعی از نویسندگان، شاعران و ناشران افزود: حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نباید لفظی باشد و باید منجر به عمل شود. هم نظریه پردازان و کسانی که صاحب نظر در دانشگاه و حوزه هستند و هم کسانی که در میدان کار هستند باید از نظرشان استفاده شود و هر نظری بدون استفاده از نظر میدان داران انتزاعی هست.

به نوشته ایرنا، او ادامه داد: حمایت از اهالی فرهنگ و هنر هم حقوقی، هم مالی و هم میدان دادن به ابتکارات و خلاقیت های آنها بویژه جوانان است.

رئیسی تاکید کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود و نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند و باید آن را فعال کنیم.

او با تاکید براینکه فرهنگ و هنر امیدوار کننده جامعه است و هنر و فرهنگ انقلابی جامعه را امیدوار می‌کند، افزود: امید و اعتماد و سفره مردم آسیب دیده است و این رسالت همه ما هست و هنرمندان می‌توانند در این عرصه تحول بیافرینند.

رئیسی ادامه داد: تحول شرایطی دارد و ایجاد تحول در سفره و کسب و کار مردم با سخن نمی ‌شود و اگر عمل نباشد ناامیدی ها افزون خواهد شد.

او گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول در می‌آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند.

وی افزود: تهیه کتاب برای برخی از خانواده ها سخت است و باید کتاب را ارزان کنیم و ارزان شدن با حرف نمی شود.

رئیسی در پایان تاکید کرد: دولت باید اول هدایت و دوم حمایت و نظارت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.