شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۱

مصیری: امیدوارم آقای رئیس جمهور شخصی را برای ریاست سازمان سینمایی انتخاب کند که دغدغه رشد و تعالی سینما را داشته باشد/ دولتمردان آقای روحانی با واژه «هنر» بیگانه بودند!

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: مهمترین مسأله برای اهالی سینما انتخاب یک مدیر کارآمد، متخصص، متعهد و کاربلد در سازمان سینمایی است؛ من امیدوارم آقای رئیس جمهور شخصی را برای ریاست سازمان سینمایی انتخاب کند که دغدغه رشد و تعالی سینما را داشته باشد نه اینکه مانند ۸ سال گذشته ما با مدیرانی در سازمان سینمایی مواجه باشیم که کمترین دانش و تجربه و تخصصی در حوزه سینما نداشتند و این عرصه مهم را با ندانم کاری های شان به ویرانی کشاندند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین خون» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولتمردان آقای روحانی با واژه «هنر» بیگانه بودند! خود آقای روحانی حتی یک بار واژه هنر را در تمام سال های ریاست جمهوری شان به کار نبردند!

وی ادامه داد: وای به حال سینما که در این ۸ سال چه اتفاقات تلخ و دردآوری را تحمل کرد! آقایان در این سال ها اصلاً نه هنرمندان را دیدند نه آن ها را درک کردند؛ اصلاً با ما جوری رفتار کردند که انگار وجود نداریم.

مصیری سپس با بیان اینکه امیدوارم دولتمردان دولت سیزدهم نگاهی به صنف هنرمندان داشته باشند اظهار داشت: ما نباید شعر ارزشمند «هنر نزد ایرانیان است و بس، ندادند شیر ژیان را به کس» از یاد ببریم! هنر و هنرمند باید روز به روز شکوفاتر شود و این اتفاق نمی افتد مگر آنکه دولتمردان به آن ها و زندگی شان رسیدگی کنند.

این سینماگر متذکر شد: این باعث شرم و تأسف است که یک رئیس جمهور مقوله مهم فرهنگ و هنر را جدی نگیرد و به هنر و هنرمند فکر نکند! آقای روحانی که در ۸ سال مدیریتش یک تافته جدا بافته بود که با هنر و وضعیت اقتصادی هنرمندان کار نداشت. ایشان حتی یک بار سوأل نکردند که ما چطور زندگی می کنیم و روزگار می گذرانیم و همه این اتفاقات برای ما بسیار تلخ و متأثرکننده بود.

وی تأکید کرد: بنده بار دیگر تأکید می کنم امیدوارم شخصی در دولت جدید به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب شود که عاشق هنر و سینما باشد؛ امیدوارم مدیری روی کار بیاید که با آمدنش سینمای ورشکسته و ویران شده کشورمان بتواند بار دیگر رونق بگیرد. مدیران دولت آقای روحانی هیچ یک با سینما آشنایی نداشتند و وقتی این پست به آن ها محول شد تنها به صرف انجام وظیفه کار خود را به پیش بردند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دنیا» و «تشکیلات» در خاتمه این گفتگو افزود: ما امروزه نیاز به رئیس جمهور و مدیران فرهنگی و سینمایی داریم که اهالی سینما را دور هم جمع کنند، حرف ها و درددل های آن ها را بشنوند. ما نیاز به مدیرانی داریم که اهمیت سینما به عنوان یک رسانه بسیار مهم و اثرگذار در دنیای امروزی را بشناسند؛ این قاعده کار است و مدیران موظف هستند این کار را انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.