چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

یک گریمور سریال‌های تلویزیونی مطرح کرد:

تقریباً می‌شود گفت بازیگری با چهره بکر نیست/بازیگران اغلب گونه می‌گذارند یا تزریق می‌کنند و عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند

میز گریم بازسازی شده در موزه سینما

سینماپرس: یک گریمور درباره چالش‌های حوزه گریم در تلویزیون و اینکه برخی بازیگران از گریمور می‌خواهند که آن‌ها را از خودشان زیباتر کنند سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، شیده کردستانی گریمور سریال‌های تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره گریم‌های تلویزیونی زنان و اینکه چرا در برخی موارد تصویر آن‌ها در سریال‌ها با چهره واقعی‌شان تفاوت دارد به مهر گفت: این اتفاق به موارد بسیاری از جمله نور و قاب بندی بستگی دارد و البته به نوع طراحی لباس و حتی مواد گریم هم وابسته است.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از تفاوت‌ها در گریم‌ها به ساختار تلویزیون هم برمی‌گردد و اینکه به طور مثال فقط گردی صورت باید دیده شود وگرنه در سینما و شبکه نمایش خانگی آنقدر دست باز است که همه چیز تغییر می‌کند، البته در شبکه نمایش خانگی در برخی سریال‌ها بیشتر آرایش می‌کنند تا گریم.

این گریمور درباره اینکه چقدر بازیگر در سریال‌های تلویزیونی با گریم خود چالش دارد بیان کرد: چالش از طرف گریمورها بیشتر است چون بازیگران همیشه فکر می‌کنند زیبایی آنها با گریم در تلویزیون گرفته می‌شود. البته خود من این چالش را نداشته‌ام اما زیاد شنیده‌ام که برخی بازیگران بعد از گریم گفته‌اند که زشت شده‌اند.

کردستانی با اشاره به درخواست‌های برخی از بازیگران نیز اظهار کرد: برخی بازیگران هم وقتی جلوی گریمور می‌نشینند می‌گویند ما را زیباتر کن و نگاه نادرستی نسبت به گریم دارند. ما همیشه در کار استانداردها را حفظ می‌کنیم اما خود من می‌بینم در برخی سریال‌ها بازیگر را به جای گریم آرایش می‌کنند و انگار از او عروس می‌سازند.

وی که معمولاً با شهرام خلج به عنوان طراح گریم همکاری دارد اظهار کرد: شهرام خلج اصرار دارد در گریم آرایش چندانی نباشد و می‌خواهد چهره به صورت طبیعی‌اش دیده شود و در کار استانداردهایی حفظ شود که بعداً فیلتر نشود.

این گریمور درباره اینکه چقدر برای پیدا کردن چهره‌های بدون عمل زیبایی با چالش مواجهند گفت: تقریباً می‌شود گفت بازیگری با چهره بکر نیست یا به سختی پیدا می‌شود. بازیگران اغلب گونه می‌گذارند یا تزریق می‌کنند و عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند و این موارد در بازیگران دهه ۷۰ خیلی بیشتر است. البته هنوز هم بازیگرانی داریم که اصلاً به صورتشان دست نزده‌اند مثل مرجانه گلچین که من اخیراً اجرای گریم او را در سریال «بوتیمار» بر عهده داشتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.