چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

مرجانه گلچین مطرح کرد؛

دوست دارم کاری بازی کنم که از خودم خیلی دور باشد

مرجانه گلچین

سینماپرس: مرجانه گلچین درباره سریال «بوتیمار» و نسبت فضای کمدی این مجموعه با اتفاقاتی که این‌روزها در جامعه وجود دارد، به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، مرجانه گلچین بازیگر سریال «بوتیمار» درباره این مجموعه کمدی و ساخت آن در شرایط امروز جامعه به مهر گفت: گاهی در فضای مجازی خبرهایی می‌خوانیم که هم چشمانت پر از اشک می‌شود هم به آن اتفاقات می‌خندید یعنی همان جمله‌ای که می‌گوید خنده تلخ من از گریه غم‌انگیزتر است و کار کمدی ما هم در این فضا به همین شکل است اینکه اتفاقات پیرامون ما به نهایت تلخ است و ما با کمدی زهر آن را می‌گیریم.

وی ادامه داد: به هر حال ما از بدنه این اجتماع جدا نیستیم شما مرگ عزیزان مردم را می‌بینید، جامعه‌ای که بخش‌هایی از آن به خاطر کرونا تعطیل شده و سبک زندگی مردم تغییر کرده است. مثلاً امروزه ماسک نزدن اینقدر عجیب است که انگار کفش نپوشیده‌اید و از خانه بیرون آمده‌اید همه اینها تجربه‌ای عجیب است که با آن مواجه شده‌ایم.

گلچین با اشاره به پذیرش کار در این شرایط توضیح داد: من مادری سالمند دارم و ابتدا برای پذیرش کار ترسیدم چون اگر اتفاقی برای من می‌افتاد یک گروه ۵۰ نفره و یا خانواده ام را هم مبتلا می‌کردم و اگر دغدغه نان نداشتم شاید اصلاً کار را نمی‌پذیرفتم. البته من جزو خوش شانس‌هایی هستیم که در این شرایط بحرانی که تولید پایین آمده است می‌توانم سهمی داشته باشم. خیلی از همکاران تئاتری من شرایط بدی دارند، مسائل و فشارهای اقتصادی همه را اذیت می‌کند، فرد اگر از خانه بیرون نرود شب شام ندارد و اگر بیرون برود مرگ او را تهدید می‌کند.

رفتم که کار را به خاطر مادرم رد کنم

وی اضافه کرد: من به خاطر شرایط مادرم نزد تهیه کننده رفتم تا پیشنهاد را رد کنم و نه بگویم به هر حال شرایط سخت بود، در همان زمان مادرم چند پرستار عوض کرد و هیچکس هم مثل خود من نمی‌توانست از مادرم مراقبت کند. گروه هم سه ماه می‌خواست به شمال کشور برود بنابراین به مهران مهام تهیه کننده سریال گفتم با همه علاقه‌ای که دارم اما همچنان می‌ترسم چون نمی‌توانم مادرم را تنها بگذارم و او لطف کرد و پیشنهاد داد که مادرم را هم با خود ببریم و به این ترتیب کار را پذیرفتم. مادرم در این چند ماه در کنار من بود و اتفاقاً وقتی از شمال کشور برمی‌گشتیم می‌گفت باقی کار را هم آنجا بگیریم (با خنده). بعد از آنکه به تهران برگشتیم دوباره به شلوغی‌ها، هوای آلوده و همه شرایط مستعد برای همه گیری کرونا برخورد کردیم.

این بازیگر سریال‌های طنز درباره «بوتیمار» یادآور شد: این قصه نگاه جدیدی به موضوعات داشت و از زاویه‌ای نگاه کرد که بگوید قدر لحظه را بدانید. ما این را در همین مدت تجربه کردیم و هنرمندان و ورزشکاران زیادی را در یک لحظه از دست دادیم.

حسرت نبود «سلطان و شبان» و «خانه به دوش»

بازیگر «بزنگاه» درباره اینکه وقتی کمدی‌های فعلی تلویزیون را می‌بیند چه حسرتی دارد، بیان کرد: من حسرت می‌خورم که چرا دیگر «اجاره‌نشین‌ها» یا «مهمان مامان» را نداریم و در کارهای تلویزیونی هم جای سریال‌هایی چون «هزار دستان» و سلطان و شبان» خالیست حتی در یک دهه اخیر جای سریال‌هایی مثل «ترش و شیرین»، «خانه به دوش» و… خالیست که به متن‌ها برمی‌گردد و فکر می‌کنم اکنون کمی سهل‌الوصول تر شده است.

وی درباره نقش‌های مورد علاقه‌اش پس از چندین سال فعالیت در عرصه کمدی عنوان کرد: دوست دارم کاری بازی کنم که از خودم خیلی دور باشد و هر چه سخت‌تر باشد بهتر است، حتی شخصیت منفی که شاید از وجنات من دور است. البته در لابلای کارهای کمدی کار جدی هم کرده‌ام و «نفس گرم» از این دست است ولی دوست دارم نقش‌های متفاوت بازی کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.