دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

روز گذشته:

پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان افتتاح شد

سالن سینما

سینماپرس: مراسم افتتاح پردیس سینمایی «عصرجدید» گرگان به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور عصر روز یکشنبه ۹ خرداد برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آئین افتتاح پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان روز گذشته ۹ خرداد ماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری، حسن صادقلو استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گلستان و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمود خواجه‌نژاد مدیرکل حوزه هنری گلستان، حمید قره‌داغی معاون اداری- مالی حوزه هنری، محمد ملک ثابت مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز و سایر مسئولان و هنرمندان این استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود خواجه‌نژاد مدیرکل حوزه هنری استان گلستان ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور مهمانان و تبریک به مناسبت افتتاح پردیس سینمایی ۵ سالنه «عصر جدید» گرگان از همکاری موسسه بهمن سبز در آماده‌سازی و بهره‌برداری از این مجموعه قدردانی کرد و به تکمیل احداث پروژه پردیس سینمایی ۴ سالنه هجرت گنبد تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

در ادامه حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری، ضمن ابراز امیدواری برای شکوفایی سینماهای حوزه هنری با توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های مختلف، سه مانع اصلی برای رونق سینمایی کشور را ویروس کرونا، تمایل نداشتن صاحبان فیلم ها به اکران آثارشان در شرایط موجود و کاهش تبلیغات آثار سینمایی در رسانه ملی دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان صداوسیما تبلیغات آثار سینمایی از سرگرفته شود.

معاون سینمایی حوزه هنری از ارائه طرح حمایت از آثار سینمایی و زنجیره توزیع سینمای ایران به سازمان سینمایی کشور برای برون‌رفت از وضعیت رکود اکران در سینماها خبر داد و گفت: این طرح در معاونت توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری طراحی و با آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح شد و وی هم موافقت اولیه خود را اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: این طرح بسته‌ای تشویقی برای صاحبان آثار است تا با استفاده از سرمایه در گردش به‌جای تخصیص یارانه دولتی به تعداد محدودی فیلم با رویکرد عادلانه و رقابتی زمینه افزایش تقاضا برای اکران و بازگشت سرمایه صاحبان آثار فراهم شود.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: ما آمادگی داریم تمامی ظرفیت‌های توزیعی حوزه هنری را برای عادی‌سازی شرایط و عبور از دوران گذار تعطیلی سینما تا بازگشت کامل مخاطب و احیای چرخه اکران به‌کار گیریم.

جعفریان با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ فیلم پشت صف اکران بیان کرد: اجرای این طرح برای حداقل ۲۰ فیلم برنامه‌ریزی شده و از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد تا هم زمینه حضور مجدد مخاطب در سینما فراهم شود و هم از صف شلوغ اکران سینماها کم کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پخش رویش توسط سازمان سینمایی حوزه هنری یادآور شد: وجود پردیس‌های چند سالنه حوزه هنری در استان‌ها در کنار راه‌اندازی پخش تخصصی آثار هنرمندان جوان امکانی را فراهم می‌آورد تا فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تولید شده هم فرصت اکران پیدا کنند.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ادامه داد: در این پخش اولاً ایجاد بستری برای عرضه آثار فیلمسازان جوان و کمک به رشد آنها در مسیر معرفی به سینمای حرفه‌ای و دوماً رسیدن این آثار به مخاطب واقعی به دور از ایجاد سینمای محفلی محور کلی است. امیدواریم تحقق این پخش در کنار برگزاری رویدادهای آموزشی و پاتوق‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای استعدادیابی و رشد فیلمسازان جوان در استان‌ها ایجاد کند.

سپس غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک احداث این پردیس مجهز در شمال کشور، به ضرورت پیش بینی مکانی به عنوان پاتوق هنرمندان گلستان اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها علاوه بر افزایش وحدت بین هنرمندان و تقویت گفتگوهای هنری موجب اعتلای روزافزون هنر در استان و شکوفایی استعدادهای نوظهور می‌شود.

در انتهای این مراسم از دست اندرکاران و کارکنان پردیس سینمایی عصر جدید گرگان که در ساخت و توسعه این سینما مشارکت داشتند، قدردانی شد.

پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان با برخورداری از ۵ سالن مجهز با ظرفیت‌های ۳۰۰، ۱۵۶، ۷۲، ۷۲ و ۲۵ نفره، مجهزترین پردیس سینمایی شمال کشور است. توسعه این سینما در سال ۹۸ آغاز شد و ضمن بازسازی کامل آن، به‌روزرسانی تجهیزات صوتی و نمایشی، تعویض کامل صندلی‌های فرسوده، احداث سالن ویژه کودک و فودکورت از دیگر بخش‌های این طرح بود.

موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ۱۳ استان، ۱۹ شهر، ۲۲ سینما را مورد بازسازی و توسعه کامل قرارداد. در این فاز که هم اکنون به پایان رسیده، جمعاً ۱۰ سالن بازسازی و ۳۷ سالن جدید به ناوگان سینماهای ایران اضافه و حدود ۱۲ هزار صندلی تجهیز شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.