یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

مصطفی بوعذار؛

مدیران نالایق و بی‌تفاوت به آثار ارزشی و دینی جایی در دولت انقلابی آینده نخواهند داشت

مصطفی بوعذار

سینماپرس: یکی از هنرمندان فعال تئاتر با اشاره به کارنامه مدیران تئاتری در چند سال اخیر عنوان کرد علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، مدیران در سطح وزارت ارشاد و استان‌ها کارنامه قابل قبولی ندارند. این کارشناس فرهنگی و هنری عنوان کرد: مدیران نالایقی که در عرصه هنرهای نمایشی به هنرمندان متعهد و کارهای ارزشی و دینی بی تفاوت بودند، جایی در دولت انقلابی آینده نخواهند داشت.

به گزارش سینماپرس، مصطفی بوعذار نویسنده و کارگردان تئاتر درباره عملکرد مدیران تئاتری در چندسال اخیر به مهر گفت: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، مدیران وزارت ارشاد و استان‌ها کارنامه قابل قبولی در دولت دوازدهم ندارند. البته برخی مدیران در استان‌ها بسیار عملکرد خوبی داشتند که رضایت‌مندی هنرمندان را نیز در پی داشته که باید مورد قدردانی قرار بگیرند.

وی با اشاره به پاسخگو نبودن معاونت هنری وزارت ارشاد به نیازهای عموم هنرمندان افزود: معتقدم بزرگترین اشتباه وزیر ارشاد انتصاب مجتبی حسینی در مقام معاون هنری بود که همین مساله باعث شد در سایر ادارات زیر مجموعه شاهد رکود و ناکارآمدی باشیم.

این کارشناس فرهنگی و هنری عنوان کرد: مدیران نالایقی که در عرصه هنرهای نمایشی به هنرمندان متعهد و کارهای ارزشی و دینی بی تفاوت بودند، جایی در دولت انقلابی آینده نخواهند داشت.

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» ادامه داد: مدیرانی که لابی‌گری را بر ضوابط و قوانین ترجیح می‌دهند و حامی جریان‌های ناسالم در بدنه هنرهای نمایشی هستند نباید با تعویض دولت‌ها رنگ عوض کنند.

به گفته وی، معاون هنری ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی عملکرد قابل قبولی نداشتند و حامی رویدادهای ارزشی در سال‌های اخیر نبودند.

بوعذار با انتقاد از ایجاد حلقه‌های نزدیکان در اداره کل هنرهای نمایشی بیان کرد: مدیران تئاتر در مدت کرونا با برخی رفتارهای پوپولیستی سعی در جلب نظر هنرمندان داشتند که موفق نبودند چرا که ماهیت برخی مدیران هنری وزارت ارشاد براساس رابطه‌ها کاملاً مشخص است.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: تا زمانی که بخشی از مدیران سودجو و فرصت طلب در بدنه ادارات فرهنگی و هنری شعارهای انقلابی سر می‌دهند و در عمل حامی جریان‌های ناپاک هستند نباید به بهبود اوضاع فرهنگی و هنری کشور امید داشت.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: هرچند هنرمندان گلایه‌های زیادی دارند اما یاس و ناامیدی در میان هنرمندان وجود ندارد و اغلب به روزهای پررونق فعالیت‌های هنری با احترام به تمامی سلیقه‌ها و گرایش‌ها امید دارند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آینده باید با جدیت به این امر بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.