یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

از دورهمی فجر جهانی چه خبر!؟

از باشگاه بی هویت مخاطبان تا فیلم هایی که چنگی به دل نمی زنند! / برگزاری مراسم یادبود خبرنگار فقید سینما اشک اهالی رسانه را درآورد

دومین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: دورهمی شکست خورده که عنوان جشنواره جهانی فجر را با خود به یدک می کشد برای رفع کسادی خود روز گذشته اقدام به برگزاری مراسم یادبودی برای زنده یاد اشکان منصوری خبرنگار فقید سینمای ایران کرد تا به این شکل بتواند اهالی رسانه را مجاب به حضور در پردیس سینمایی چارسو کند!؛ برگزاری این مراسم یادبود اشک تحسر اهالی رسانه را در سوگ و فقدان همکارشان درآورد اما نتوانست باعث رونق این رویداد ضد فرهنگی و ضد سینمایی شود چرا که بسیاری از شرکت کنندگان بلافاصله پس از اتمام آن پردیس چارسو را ترک کردند!

به گزارش خبرنگار سینماپرس دستپخت شوم حجت الله ایوبی که بنیان گذار این رویداد ضد سینمایی بود مدت ها است به مذاق اهالی زبده سینما و رسانه خوش نمی آید و استقبال بسیار اندکی از آن صورت می گیرد؛ همین اتفاق باعث شده تا دست اندرکاران این رویداد با تلاشی مذبوحانه دست به هر اقدامی بزنند تا بتوانند هدر رفت بودجه های میلیاردی بیت المال را توجیه کنند!

یکی از این تلاش ها برپایی باشگاه من درآوردی مخاطبان است که در هیچ یک از جشنواره های معتبر و تراز اول بین المللی نمونه اش دیده نمی شود! این اقدام باعث شده تا افراد بی ارتباط به سینما و رسانه که اغلب برای گذران وقت و تفریح حضور در سینما را انتخاب می کنند بتوانند در کاخ جشنواره حضور پیدا کرده و به ظاهر این رویداد را پررونق و باشکوه جلوه دهند!

این اتفاق در حالی است که از سال های گذشته بسیاری از صنوف زیرمجموعه خانه سینما این رویداد را تحریم کرده و به اشکال مختلف خواهان عدم‌حضور اهالی سینما و رسانه در آن شده اند.

علاوه بر این اتفاقات فیلم های حاضر در دورهمی جهانی فجر امسال نیز اغلب چنگی به دل نمی زنند؛ در بسیاری از سانس ها سالن ها با تعداد بسیار اندکی از افراد اکران فیلم ها را آغاز می کنند و آثار به نمایش درآمده نیز با موجی از انتقادات اهالی رسانه و منتقدان مواجه شده اند!

نکته قابل تأمل آنجا است که دست اندرکاران این رویداد با خبرسازی سعی دارند این گونه القا کنند که این دورهمی با شور و نشاط و پویایی در حال برگزاری است!

علاوه بر این همچنان هیچ‌ نظارت جدی در خصوص رعایت پروتکل هاب بهداشتی در این جشنواره به چشم نمی خورد و برخی افراد رسما بدون ماسک در حال تردد در محل برگزاری هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.