شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

با نقد «یادداشت‌های خرمشهر»؛

رادیو سلامت میزبان داریوش مودبیان می‌شود

رادیو سلامت

سینماپرس: داریوش مودبیان فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مترجم مهمان برنامه «عشق کتاب» خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «عشق کتاب» به تهیه کنندگی سارا شریفی روزهای یکشنبه ساعت ۱۶:۳۰ روانه آنتن رادیو سلامت می شود. این برنامه فردا دوم خرداد قرار است کتاب «یادداشت‌های خرمشهر» به نویسندگی شهید بهروز مرادی را مورد نقد و بررسی قرار دهد. همچنین داریوش مودبیان فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مترجم در برنامه حضور دارد و در این باره صحبت خواهد کرد.

برنامه «عشق کتاب» برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می شود و با هدف گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می شود. این برنامه شامل آیتم هایی همچون کتاب امروز، کتاب باز و ... است. حامدرضا مهتدی مجری کارشناس برنامه است.

این کتاب شامل مجموعه یادادشت‌ها و نامه‌های شهید بهروز مرادی است. بهروز مرادی اصالتاً اصفهانی بود اما در خرمشهر بزرگ شد و هنگام آغاز جنگ با بقیه رزمندگان در دفاع از خرمشهر همراه شد. بهروز نقاش زبردستی بود. تابلوی معروف «به خرمشهر خوش آمدید. جمعیت، ۳۵ میلیون نفر» از کارهای خلاقانه اوست.

شهید بهروز مرادی را باید قلم سرخ مقاومت خرمشهر نامید. او یکی از جوانان همین شهر بود که با افتادن اولین آجر از دیوارهای خرمشهر سنگینی اسلحه را روی شانه اش احساس کرد و دستانش تا آزادی خرمشهر و از آنجا تا کربلای پنج آن را زمین نگذاشت. قلم او و مکتوباتش، امروز الهام بخش بسیاری از آنانی است که می خواهند بدانند در آن روزهای آتش و خون بر این مردم چه گذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.