جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

با ادعای وجود حجم زیاد فیلم‌های ارسالی؛

نشست مطبوعاتی «جشنواره کن» به تعویق افتاد

جشنواره کن

سینماپرس: جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ نشست مطبوعاتی خود و در نتیجه انتشار فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره را یک هفته عقب انداخت.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، در حالی که قرار بود کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیلم کن برای معرفی فیلم‌های منتخب امسال اواخر ماه می برگزار شود، این نشست یک هفته عقب انداخته و به ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) موکول شده است.

دلیل این تغییر تاریخ معرفی فیلم‌های امسال انبوه فیلم‌هایی است که امسال به جشنواره ارسال شده‌اند. به همین دلیل انتظار می‌رود بخش رسمی جشنواه به ویژه بخش مسابقه، گسترده‌تر از همیشه و حد معمول باشد.

در سال‌های معمولی، وقتی که جشنواره در ماه می برگزار می‌شد، فهرست فیلم‌های منتخب یک ماه زودتر از شروع جشنواره اعلام می‌شد.

کن قرار است افتتاحیه خود را ۶ جولای برگزار کند و آغازگر امسال جشنواره فیلم رمانتیک موزیکال «آنت» ساخته لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار است.

انتظار می‌رود دوره ۲۰۲۱ از نظر حضور ستاره‌ها کم فروغ نباشد. در همین حال دو فیلم از فیلم‌های حاضر در این دوره که توسط رییس جشنواره یعنی تیری فرمو حضورشان تاکنون تایید شده «آنت» و «بندتا» ساخته پل ورهوفن هستند.

فیلم‌های دیگری که احتمال حضور آنها می‌رود شامل «روز پرچم» شان پن، «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، «منطقه ۱۳ پاریس» ساخته ژاک اودیار، «یک قهرمان» اصغر فرهادی، نانی مورتی با «سه طبقه»، جولیا دوکورنائو با «تیتان»، امانوئله برکات با «در زمان حیات او» هستند.

امسال ریاست بخش رقابتی جشنواره فیلم کن با اسپایک لی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.