جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

پرویز فلاحی‌پور:

ما در کشور از علم روز بازیگری ۱۰ سال عقبیم/«یاور» نتوانست آن طور که باید تمام مخاطبان را با خود همراه کند

پرویز فلاحی پور

سینماپرس: پرویز فلاحی‌پور بازیگر نقش نیوندی در سریال «یاور» از نقاط ضعف و قوت این سریال که در شب‌های ماه رمضان روی آنتن شبکه سه می‌رفت، گفت.

به گزارش سینماپرس، پرویز فلاحی‌پور بازیگر سریال «یاور» در گفتگو با ایلنا درباره واکنش مخاطبان و برخی نقدها نسبت به این سریال گفت: من در مقابل پولی که بابت بازی در فیلم یا سریالی که بازی می‌کنم دریافت می‌کنم، خودم را متعهد می‌دانم، حال سریال خوبی باشد یا بد. خوب یا بد بودن یک سریال را مردم تشخیص می‌دهند. سریال «یاور» سریال بدی نبود و نویسنده پیچ و خم قصه را می‌دانست، ساختار قصه در یاور خوب بود.

وی اظهار کرد: چند شب توانستم این سریال را ببینم، بازی چند تن از بازیگران در این سریال خوب بود. برخی از بازیگران جوان که تا به حال اسم و رسم نداشتند، در این سریال خوب عمل کرده‌اند. بهراد خرازی که نقش راننده آژانس را در این سریال ایفا می‌کند، تا به حال بازی خوبی داشته و می‌توان گفت از نقش‌های اصلی بازی بهتری داشته است. قصه این سریال به گونه‌ای است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. داریوش ارجمند و کاراکتری که دارد، خودش به تنهایی می‌تواند مخاطب را پای تلویزیون بنشاند. سعید سلطانی جزو کارگردان‌های خوب و با سابقه است که هم از لحاظ اخلاقی بسیار انسان شریفی و با مرامی است و هم سریال‌ها و فیلم‌های پر مخاطبی در کارنامه خود دارد.

بازیگر نقش نیوندی در سریال «یاور» درباره دیالوگ‌های سریال خصوصا دیالوگ‌های گل‌درشتی که برای داریوش ارجمند نوشته شده بود، گفت: نویسنده فیلمنامه «یاور» جزو نویسنده‌های کاربلد سینما و تلویزیون است، اما بیشتر دیالوگ‌ها در فیلمنامه براساس نقش داریوش ارجمند نوشته شده‌ است.

وی درباره نقش آفرینی محمد رشنو که نقش پسرش را در این سریال ایفا می‌کرد و جزو بازی‌های قابل توجه سریال بود، گفت: محمد رشنو یک بازیگر بسیار جوان و تازه کار است، اما برای رسیدن به نقش تلاش زیادی دارد و سعی می‌کند که به بهترین نحو نقشش را ایفا کند. این تلاش از طرف یک بازیگر جوان قابل تقدیر است؛ البته ایرادهایی هم دارد که به دلیل نداشتن تجربه است و باید آنها را برطرف کند.

بازیگر سریال «شهرزاد» عنوان کرد: رشنو در برخی مواقع سوالاتی داشت یا راهنمایی می‌خواست که کمکش می‌کردم، به او می‌گفتم در حین دیالوگ‌ گفتن صدایت را بالا و پایین کن و حس داشته باش و ارزش کلمات را درست بیان کن.

وی اظهار کرد: من هر روز کتاب‌ها و مطالبی را درباره بازیگری مطالعه می‌کنم و هیچ‌وقت دست از یادگیری برنداشته‌ام. به بازیگران جوانی هم که با آنها برخورد دارم، توصیه می‌کنم که مطالعه و پژوهش درباره بازیگری و نقشی که می‌خواهند ایفا کنند، داشته باشند. ما در کشور از علم روز بازیگری ۱۰ سال عقبیم و باید با مطالعه و ورک‌شاپ‌ها این فاصله را به حداقل برسانیم. بازیگر باید مطالعه مداوم داشته باشد، باید دائما فیلم‌های خوب روز دنیا را ببیند تا بتواند خود را در مسیر پیشرفت حرفه‌ای قرار دهد.

فلاحی‌پور ادامه داد: سعید سلطانی کارگردان نجیب و خوبی است که در راه رسیدن به نقش به بازیگران کمک زیادی می‌کند. او دست بازیگر را برای ایفای نقش باز گذاشته و می‌خواهد که بازیگر راحت بازی کند. کار کردن با سعید سلطانی تجربه خوبی برای من بود.

بازیگر سریال «شب دهم» درباره دلیل پرمخاطب شدن سریال‌های مناسبتی نسبت به سریال‌های دیگر تلویزیون گفت: همه زحمت‌هایی که برای ساخت سریال‌های دیگر کشیده می‌شود، برای این سریال‌ها هم هست اما به این دلیل که در ایامی مثل نوروز یا ماه رمضان مخاطب بیشتر در منزل است و یا بعد از افطار وقت زیادی برای تلویزیون دیدن دارد، سریال‌هایی که در این مقاطع زمانی از صدا و سیما پخش می‌شود، بیشتر مورد اسنقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. در طول سال شاید مردم تا این اندازه سریال نبینند و به دنبال دیدن تلویزیون نباشند اما می‌دانند که در این ماه‌ها تلویزیون حتما سریال دارد و توجه ویژه‌ای نیز از سوی مسئولان برای ساخت سریال در ماه رمصان و نوروز وجود دارد.

وی در پایان به‌عنوان یک بازیگر باتجربه درباره سریال «احضار» گفت: سریال «احضار» سریال خوبی است و کارگردان باسواد و خوبی دارد، اما بازی‌ها در این سریال ضعیف است. مخاطبان تلویزیون بیشتر به دنبال قصه خوب هستند به همین دلیل «یاور» تا حد زیادی از لحاظ قصه توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند و علیرغم اینکه تیم تولید هم به خوبی کار خود را انجام دادند، اما سریال نتوانست آن طور که باید تمام مخاطبان را با خود همراه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.