سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»؛

«کمیته» به تلویزیون رسید

سبک زندگی؛ شهید و شهادت؛ لشکر روح الله؛ کمیته انقلاب اسلامی

سینماپرس: مستند «کمیته» با روایتی از تاسیس، فعالیت‌ها و انحلال کمیته انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماپرس، بیست و ششمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «کمیته» به کارگردانی عبدالحسین بدرلو روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «کمیته»، ماجرای تشکیل اولین سازمان نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با نام «کمیته انقلاب اسلامی» در دهه ۱۳۶۰ در بین مردم شناخته می‌شد. این فیلم مستند فعالیت‌های کمیته در سال‌های ابتدایی انقلاب و ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری را روایت کرده است.

«کمیته انقلاب اسلامی» در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی (ره) به عنوان اولین سازمان نظامی پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام سازمان آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.

این فیلم مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت و نسخه تلویزیونی آن در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش و بررسی می‌شود.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور محمدعلی صمدی، پژوهشگر و کارشناس تاریخ انقلاب برگزار می‌شود. صمدی ضمن بررسی فعالیت‌های کمیته در عمر نزدیک به ۱۳ ساله آن، تاثیرگذاری این نهاد در تحولات سال‌های ابتدایی انقلاب را معرفی می‌کند. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی درباره موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.