دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

از تولیدات جدید تا پروژه‌های مشترک؛

گزارش فارابی از فیلم‌های تحت حمایتش/ ۴ فیلم جدید رونمایی می‌شود

فارابی- سازمان سینمایی

سینماپرس: وضعیت تولیدات بنیاد سینمایی فارابی از سال ۹۹ تا امروز، در زمینه‌های مختلف منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، وضعیت تولیدات بنیاد سینمایی فارابی امسال و در ادامه سال ۱۳۹۹ در زمینه سینمای مقاومت، معناگرا، اجتماعی، تاریخ معاصر، کودک و نوجوان منتشر شد. این آمار بدون در نظر گرفتن آثاری است که در بخش نگارش فیلمنامه قرار دارند.

همچنین این گزارش شامل سایر آثاری است که هنوز در مرحله مذاکره‌اند و پیش‌تولید آنها جدی نشده است.

در فصل جدید تولیدات، آثاری تولید شده یا آماده تولید است.

* تولید با نیم‌نگاهی به ارتباط با مخاطب در پلتفرم‌ها

امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ و اثرات مستقیم آن بر اکران سینماها، بنیاد سینمایی فارابی برای ارائه آثار سینمایی در پلتفرم‌ها و رسانه ملی باهدف ارتباط آثار با مخاطب و منتفع شدن صاحبان آثار، برنامه‌های خود را در این حوزه توسعه خواهد داد.

* پایان فیلمبرداری سه فیلم و آغاز فیلمبرداری دو فیلم جدید

بنیاد سینمایی فارابی در همین ابتدای سال، سه فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی را در مرحله فیلمبرداری داشت که تولید آنها از ماه‌های آخر سال ۱۳۹۹ شروع شده بود و فیلمبرداری آنها در فروردین و اردیبهشت امسال به پایان رسید. فیلمبرداری فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی در مشهد به اتمام رسیده و ادامه فیلمبرداری در استان البرز در حال انجام است.

به زودی قرار است فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «خط نجات» به کارگردانی وحید موسائیان و «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی آغاز شود که با انجام پیش تولید، فیلمبرداری این دو فیلم در روزهای بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

* چهار فیلم جدید رونمایی می‌شوند

فیلم سینمایی «بی رو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود، همچنان در مرحله فیلمبرداری است و با اتمام فیلمبرداری و مراحل فنی در یکی دو ماه آینده، احتمالاً برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و یا جشنواره فیلم فجر آماده نمایش خواهد شد.

از دیگر فیلم‌هایی که در ادامه مراحل فنی قرار دارند می‌توان به فیلم «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی، «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی و «بامبالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی اشاره کرد که هر سه فیلم برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال ۱۴۰۰ آماده می‌شوند.

* تولید مشترک با کشورهای خارجی؛ پایان و آغاز دو پروژه

فیلم «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب که تولید مشترک ایران و فنلاند است و تولید آن از سه سال پیش آغاز شده بود پس از وقفه‌ای، در مراحل پایانی فیلمبرداری است. تولید این فیلم پس از انجام بخش‌هایی از فیلمبرداری، متوقف شده بود اما در یکی دو ماه گذشته بار دیگر تولید از سر گرفته شده و به‌زودی فیلمبرداری این فیلم سینمایی تولید مشترک هم به پایان برسد.

همچنین تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی با صربستان و کرواسی و با حمایت یروایماژ با نام موقت «فاطیما» در دست اقدام است و پیش تولید آن مدتی است پس از پایان نگارش فیلمنامه و تعیین عوامل سازنده، آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.