یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

پس از ناکامی مطلق سریال‌های رمضانی ۱۴۰۰؛

آیا ترکیب مجموعه‌های نمایشی سیما پس از «تایم طلایی رمضان» اصلاح خواهد شد!؟

صدا و سیما؛ علی عسکری؛ حمید شاه آبادی

سینماپرس: اگرچه ماراتن سریال‌های رمضانی سیما با ناکامی مطلق رو به پایان است اما از عید فطر سریال‌های متنوع‌تری روی آنتن می‌روند که به نظر می‌رسد توان بیشتری برای جلب رضایت مخاطبان خواهند داشت.

به گزارش سینماپرس، کمتر از یک هفته به پایان ماه رمضان باقی مانده است و هر یک از شبکه‌های تلویزیونی در حال پخش تیزرهای سریال‌های جدید خود هستند که قرار است با پایان سریال‌های رمضانی روانه آنتن شوند. سریال‌هایی که گویا قرار است نسبت به ترکیب غریب و به‌شدت ناموفق سریال‌های ماه رمضان، تنوع و رنگ آمیزی بیشتری به آنتن ببخشند. طی ماه رمضان سه سریال «احضار»، «بچه مهندس» و «یاور» از شبکه‌های سیما پخش شد و سریال «رعد و برق» شبکه پنج هم در همان ابتدای راه از ماراتن رمضانی‌ها باز ماند.

ترکیب سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ را در نبود مجموعه‌های کمدی، بی‌تردید می‌توان یکی از ناکام‌ترین ترکیب مجموعه‌های نمایشی سیما در این تایم طلایی، در زمینه جذب مخاطب دانست. حالا اما هر چهار شبکه اصلی، سریال جدیدی را راهی آنتن خواهند کرد که اتفاقاً این بار دو کمدی، در ترکیب آن‌ها به چشم می‌خورد.

سریال‌های «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان از شبکه یک، «صبح آخرین روز» ساخته حسین تبریزی از شبکه دو، سریال «بوتیمار» ساخته علیرضا نجف‌زاده از شبکه سه و «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی از شبکه پنج آثار جدیدی هستند که با پایان ماه رمضان روانه آنتن می‌شوند.

در ادامه مرور کوتاهی روی هر یک از این سریال‌ها داریم:

روزه «خنده» در تلویزیون افطار می‌شود! / بازگشت کمدی‌ها به آنتن

زیرخاکی / ‌‬ شبکه یک؛ ادامه ماجراهای فریبرز باغ‌بیشه

سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده است؛ فصل اول این سریال سال گذشته در رمضان روی آنتن رفت و اتفاقاً لحن طنز و کمدی آنکه در آثار ملودرام سامان مسیر جدیدی بود توانست با اقبال مخاطبان مواجه شود.

قرار بود فصل دوم این سریال هم در ماه رمضان امسال به پخش برسد با این حال تصویربرداری آن تا همین هفته گذشته به طول انجامید و هنوز در حال طی کردن مراحل پس از تولید است و به دلیل آماده نبودن از کنداکتور رمضان باز ماند.

در حال حاضر حدود چند روز است که تیزرهای این سریال از شبکه یک سیما پخش می‌شود و قرار است «به زودی» روی آنتن برود که فعلاً در باکس بعد از رمضان دیده شده است.

در فصل گذشته «زیرخاکی» هادی حجازی‌فر از ستاره‌های این سریال بود که توانست با ۲ کاراکتر نقش آفرینی کند اما در این فصل به دلیل بازیگری و کارگردانی سریال «شهید باکری» نتوانست در «زیرخاکی» حضور داشته باشد.

زوج پژمان جمشیدی و ژاله صامتی از بازیگران سریال هستند و همچنین بازیگران دیگری هم به کار اضافه شده‌اند. در مجموع در این سریال نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی، با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال از هفته آینده هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

روزه «خنده» در تلویزیون افطار می‌شود! / بازگشت کمدی‌ها به آنتن

صبح آخرین روز / ‌‬ شبکه دو؛ اولین سریال درباره شهدای هسته‌ای

سریال «صبح آخرین روز» اولین سریالی است که به یکی از شهدای هسته‌ای یعنی شهید مجید شهریاری پرداخته است و از این حیث یک امتیاز در ساختار قصه دارد که به یک موقعیت و شخصیت واقعی آن هم در زمینه‌ علمی - امنیتی پرداخته است.

این سریال به کارگردانی حسین تبریزی ساخته شده و محصولی از معاونت امور استان‌های صداوسیماست که سال گذشته در شرایط کرونایی به تولید رسید و مهران رجبی جزو اولین بازیگرانی بود که ابتلای او به کرونا سر صحنه این مجموعه حاشیه ساز شد.

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی این شهید را روایت می‌کند. شهید مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

کاوه خداشناس در این سریال ایفای نقش شهید شهریاری را بر عهده دارد و علاوه بر او بازیگرانی چون سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور و اردشیر رستمی در این سریال حضور دارند.

این سریال با پایان «بچه مهندس» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

روزه «خنده» در تلویزیون افطار می‌شود! / بازگشت کمدی‌ها به آنتن

بوتیمار / ‌‬ شبکه سه؛ یک طنز کرونایی

سریال «بوتیمار» دومین ساخته کارگردان جوان علیرضا نجف‌زاده است که پیش از این نامش به عنوان یک سریال نوروزی مطرح بود اما با پخش «گاندو» از انتخاب‌های نوروزی شبکه سه کنار گذاشته شد و حالا توانسته است به آنتن شبکه سه برسد.

تهیه‌کنندگی این مجموعه را مهران مهام بر عهده دارد و قصه آن چند سالی است که قرار است با کارگردانان مختلف ساخته شود تا اینکه با تغییرات و بازنویسی‌هایی نجف‌زاده وارد پروسه تولید این سریال شد.

این سریال با توجه به همین بازه یک ساله کشور که درگیر کرونا شد، کرونا را هم به قصه وارد کرده و درباره کارمندی است که در این شرایط مجبور است از شهر تهران دور شود و به شمال کشور سفر کند.

این دومین سریال تلویزیونی با بازی علی صبوری استندآپ کمدین است و از دیگر بازیگران اصلی سریال می‌توان به حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی اشاره کرد.

«بوتیمار» از شنبه هفته آینده هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

روزه «خنده» در تلویزیون افطار می‌شود! / بازگشت کمدی‌ها به آنتن

روزهای آبی / ‌‬ شبکه پنج؛ زندگی خانوادگی در روستا

سریال «روزهای آبی» درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا، ماجرایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید می‌آورد. زندگی خانواده‌ای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادری‌شان می‌شوند و این آغاز چالش‌های تلخ و شیرین آن‌ها در روستا است.

سریال «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی ساخته شده است که پیش از این سریال «پدر پسری» از او روی آنتن رفت.

اکبر عبدی از مهمترین چهره‌های حاضر در ترکیب بازیگران «روزهای آبی» محسوب می‌شود و در کنار او نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص و ایرج نوذری به ایفای نقش خواهند پرداخت.

سریال «روزهای آبی» در ۲۶ قسمت ساخته شده و از شنبه تا پنج شنبه هرشب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.