یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

کارگردان نمایش مطرح کرد؛

پرونده ابن ملجم روی میز «بازجویی»

امیر امیری

سینماپرس: امیر امیری با اشاره به چگونگی شکل‌گیری نمایشنامه «بازجویی» که واکاوی درباره زندگی ابن‌ملجم مرادی است از نمایشنامه‌خوانی آن در شب‌های قدر در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر امیری نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه خوانی «بازجویی» در ایام شب‌های قدر به مهر گفت: قصد دارم در ایام شب‌های قدر یک کار غیرمعمول انجام دهم و نمایشنامه «بازجویی» را که در ارتباط با زندگی ابن ملجم مرادی است در فضای کلاب هاوس به صورت نمایشنامه خوانی اجرا کنم.

وی افزود: قرار بود این اثر نمایشی را از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت در یکی از سالن‌های تهران همزمان با ایام ضربت خوردن امام علی (ع) و شب‌های قدر نمایشنامه‌خوانی کنیم که با توجه به تعطیلی سالن‌ها تصمیم گرفتم در اپلیکیشن کلاب هاوس که قابلیت نمایشنامه خوانی دارد این کار را به مدت ۶ شب و از ۱۸ تا ۲۳ رمضان انجام بدهم.

امیری درباره ویژگی‌های نمایشنامه توضیح داد: من جزو اولین افرادی بودم که سال گذشته به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شدم. نمایشنامه «بازجویی» نیز حاصل شب‌هایی است که در بیمارستان بودم و به نوعی نذر من برای بهبودی‌ام از این بیماری محسوب می‌شود. در واقع این نمایشنامه نذر حضرت علی (ع) است که قرار است در شب‌های قدر ادا شود. نمایشنامه «بازجویی» واکاوی شخصیت و زندگی عبدالرحمن ابن ملجم مرادی است که در قالب یک نمایشنامه سه پرده‌ای نوشته شده و برای نگارش آن از منابع دست اول تاریخی استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد: ابن ملجم نمایشنامه «بازجویی» با آنچه در آثار نمایشی پیشین دیده یا خوانده‌ایم تفاوت‌های اساسی دارد و سعی شده در آن از هجو و نگاه جانب‌دارانه و تک وجهی برای پردازش شخصیت وی پرهیز شود. همچنین این نمایشنامه سوال‌هایی را در مورد ابن ملجم و روایت‌های مربوط به وی مطرح می‌کند که شایان توجه محققان تاریخ است. این نمایشنامه هر شب با بازیگرانی متفاوت خوانش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.