جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

سیاوش حقیقی:

در شرایط فعلی نمی‌توان در سینما کار کرد/تکلیف تلویزیون نیز مشخص است و وضعیت سریال سازی در آن گویای همه چیز است!

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما معتقد است با توجه به اینکه کسی دغدغه سینما را ندارد، سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز برای سینما ریسک نمی‌کند.

به گزارش سینماپرس، سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما در گفتگو با مهر با اشاره به شرایط فعلی سینما در دوره کرونا گفت: در حال حاضر هیچ پروژه‌ای چه در حوزه سینما و چه در حوزه تلویزیون در دست ندارم، هرچند افرادی هستند که پروژه‌های مختلفی را در دست دارند اما نمی‌دانم این افراد در چنین شرایطی سرمایه از کجا می‌آورند که می‌توانند کار کنند.

وی بیان کرد: بحث پلتفرم‌ها نیز که قصه جداگانه‌ای دارد و مانند سینما تبدیل به یک گعده خودمانی چند نفر تصمیم‌گیر شده که تنها اجازه ورود عده خاصی را می‌دهند. تکلیف تلویزیون نیز مشخص است و وضعیت سریال سازی در آن گویای همه چیز است.

این تهیه‌کننده سینما توضیح داد: در حال حاضر تنها پلتفرم‌ها است که تولید دارند و تلویزیون تنها به اندازه نیاز خود دست به تولید سریال یا فیلم می‌زند. یعنی اگر می‌خواستند که برای ماه مبارک رمضان سریال تولید کنند، چهار سریال آماده می‌کردند تا ببینند کدام کیفیتش بهتر است که آن را روی آنتن ببرند، اما الان به جای سریال برای شبکه‌ها، کلاً پنج سریال تولید می‌کنند که و تنها یکی را حذف می‌کنند و این نشان می‌دهد که صدا و سیما نیز با کسری بودجه مواجه است.

وی ادامه داد: سینما هم که مساله کاملاً جداگانه است و طی ۲ سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در حال تعطیل شدن است، مساله این است که در شرایط فعلی نمی‌توان در سینما کار کرد، کدام سرمایه گذار بخش خصوصی در شرایط این چنین، سرمایه خود را به خطر می‌اندازد تا فیلم تولید کند، آن هم در سینمایی که شرایط اکران آن اصلاً مناسب نیست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون خدا» تاکید کرد: ما تجربه اکران نوروزی را در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم، در بهترین شرایطی که دولت همه جا را باز کرده بود، فیلم‌ها را روی پرده سینما بردیم اما از فروش چندان مناسبی برخوردار نبودیم، به همین دلیل سرمایه گذار در چنین شرایطی علاقه‌ای به سرمایه گذاری در سینما ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ارگان‌های مختلف با توجه به سیاست‌هایی که دنبال می‌کنند، می‌توانند دست به تولید فیلم در سینما بزنند، توضیح داد: سرمایه گذار بخش خصوصی دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در سینما ندارد، البته این را هم باید بگویم گاهی می‌شنویم که بخش خصوصی دست به تولید فیلم زده است که واقعاً نمی‌دانم سرمایه آن را از کجا می‌آورد، واقعاً در شرایط فعلی جذب سرمایه برای تولید در سینما بسیار سخت است و کسی دغدغه سینما را ندارد.

حقیقی گفت: برخی می‌گویند اگر واکسیناسیون اجرایی شود، مردم باز هم به سینما باز می‌گردند، اما معتقدم در شرایط فعلی اگر مردم واکسن هم بزنند باز هم به سینما یا تئاتر نمی‌آیند، البته این را هم باید بگویم که تولیدات پلتفرم‌ها مردم را به تنبلی و خانه نشینی عادت داده‌اند، مخاطب می‌گوید برای یک فیلم دیدن در سینما به همراه خانواده برای تهیه بلیت سینما و تنقلات باید هزینه بسیاری پرداخت کرد، اما در پلتفرم‌ها تنها با پرداخت ۳۰ هزار تومان کل خانواده می‌توانند فیلم را در خانه ببینند و لذت ببرند.

وی ادامه داد: همه این مسائل دست به دست هم داده است تا سینما رو به تعطیلی برود و کمتر کسی در این حوزه مشغول به کار است، در حال حاضر عوامل سینمایی در سریال‌ها و تولیدات پلتفرم‌ها مشغول به کار هستند و اگر این پروژه‌ها نباشد کاری هم وجود ندارد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: تعدادی مستند در دست دارم که امیدوارم بتوانم آن را به سرانجام برسانم، در گذشته با شروع مذاکرات ۱+۵ تصمیم به ساخت مستندی در این رابطه گرفتم که حالا با ازسرگیری آن تصمیم دارم تا این مستند را همچنان ادامه دهم البته شرایط کرونا کمی کار را سخت کرده است.

حقیقی در پایان گفت: یک مستند با موضوع شهدای نیروی هوایی داشتم که همچنان در مرحله اصلاحات است که بعد از انجام آن، می‌توانیم این مستند را کلید بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.