دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

عبدالرضا اکبری:

ترجیح می‌دهم فیلم ببینم، مطالعه کنم و بر کار تئاتر متمرکز باشم

عبدالرضا اکبری و علیرضا فتحی در  اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

سینماپرس: عبدالرضا اکبری بازیگر باسابقه سریال‌های تلویزیونی ضمن اشاره به دلایل ماندگاری سریال‌ها در دهه‌های گذشته، درباره شرایط این روزها تأکید کرد فعلا به خاطر کرونا ترجیح می‌دهد کاری را نپذیرد.

به گزارش سینماپرس، شبکه آی‌فیلم عربی این روزها سریال «باغ گیلاس» به کارگردانی مجید بهشتی را برای مخاطبان عرب زبان خود روی آنتن برده است که سال ۷۳ پخش شد و عبدالرضا اکبری بازیگر نقش اصلی آن را بر عهده داشت.

عبدالرضا اکبری درباره سریال «باغ گیلاس» که برخی بازیگران آن طی این سال‌ها از دنیا رفته‌اند به مهر بیان کرد: خیلی از کسانی که در سریال افتخار همکاری با آنها را داشتم یا در قید حیات نیستند یا مهاجرت کرده‌اند، از جمله خود آقای مجید بهشتی به عنوان تهیه کننده و کارگردان سریال که سال‌هاست در ایران حضور ندارد. استاد مشایخی، خانم خردمند و آقای داورفر دیگر در میان ما نیستند و جای خالی‌شان واقعاً احساس می‌شود، اینها اساتید بزرگوار و توانمندی بودند و جایشان خالی است.

وی درباره نقش خود در سریال توضیح می‌داد؟ نقش امیر در سریال «باغ گیلاس» نقش خیلی مثبتی بود. به هر حال، او استاد دانشگاه بود و طبیعی است که وجهه خیلی خوبی داشته باشد. من و آقای فرجاد نقش‌های مثبت را در میان جوانان سریال داشتیم و مهران مدیری و دانیال حکیمی هم در مقابل ما قرار داشتند و نقش‌های منفی بودند و کار خلاف می‌کردند. آنها می‌خواستند به راحتی و یک شبه پول در بیاورند و حاضر بودند به هر خلافی دست بزنند.

اکبری درباره دوبله نقش‌ها در آن زمان گفت: من پیش از «باغ گیلاس» در سریال «مزد ترس» بازی کرده بودم که با استقبال فوق‌العاده مواجه شده بود. جلال مقامی دوبلور در سریال «باغ گیلاس» و «مزد ترس» به جای من صحبت کرد حتی در یک کار سینمایی هم که نقشی ایفا کرده بودم دوبلورم جلال مقامی بود.

وی درباره ورودش از تئاتر به بازیگری نیز توضیح داد: ما جوانانی بودیم که از تئاتر آمده بودیم و اتفاقاً به کار، اشراف و آشنایی داشتیم و دیالوگ‌ها را هم به خوبی حفظ می‌کردیم. اصلاً حضور من در سریال «باغ گیلاس» به دلیل آشنایی و همکاری‌های قبلی با آقای بهشتی در تئاتر بود اما آن زمان برای بسیاری از سریال‌ها از دوبله استفاده می‌شد و هنوز صدابرداری سر صحنه مرسوم نبود. آن زمان بیشتر سریال‌ها دوبله می‌شد اما به نظرم اگر خودمان به جای نقش‌هایمان صحبت می‌کردیم نتیجه کار بهتر می‌شد.

بازیگر «باغ گیلاس» درباره اینکه این سریال در این سال‌ها چندین بار بازپخش داشته است و اینکه خودش به تماشای بازپخش می‌نشیند یا خیر بیان کرد: فکر می‌کنم آخرین باری که باغ گیلاس را تماشا کرده‌ام به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد که سریال را بازپخش کرده بودند.

این بازیگر درباره استقبال از سریال‌های دهه ۷۰ از جمله «باغ گیلاس» یادآور شد: ساخت سریال‌هایی مثل «باغ گیلاس» زمان بیشتری می‌برد و با حوصله و سر فرصت تولید می‌شدند. دوربین‌ها ۱۶ میلیمتری بود و هنوز از نگاتیو استفاده می‌شد، تولید کم بود و دو شبکه بیشتر وجود نداشت. انبوه سازی سریال نبود و وقت و دقت بیشتری بر روی تولید آثار صرف می‌شد. سریال‌ها پخش شبانه نداشتند و به شکلی هفتگی روی آنتن می‌رفتند و همین پیگیری مخاطب تا هفته بعد باعث می‌شد که قصه در ذهنش ماندگار شود. شاید به این دلیل‌ها باشد که سریال «باغ گیلاس» با وجود گذشت نزدیک به ۳۰ سال از زمان ساختش همچنان در یاد مردم مانده و حتی بازپخش‌هایش هم بینندگان زیادی دارد.

وی اضافه کرد: البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که روی قصه سریال خیلی کار شده بود و هنرپیشه‌های زیادی هم در آن حضور داشتند. مثل الان نبود که فقط چند چهره مشهور داشته باشیم که معمولاً خیلی زود هم فراموش می‌شوند.

وی در پایان درباره فعالیت‌های این روزهایش و اینکه چقدر تلویزیون می‌بیند، گفت: معمولاً شبکه آی‌فیلم را می‌بینم، این روزها به علت کرونا کاری را قبول نمی‌کنم. یکی دو فیلمنامه به دستم رسید که نه از نقشم خوشم آمد و نه از گروه سازنده اما فعلاً ترجیح می‌دهم فیلم ببینم، مطالعه کنم و بر کار تئاتر متمرکز باشم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.