شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

لوریس چکناواریان:

کرونا بیشترین لطمه را نه تنها به موسیقی بلکه به همه ابعاد هنر در اجتماع وارد کرد

نشست خبری لوریس چکناواریان

سینماپرس: رهبر ارکستر ملی ایران گفت: من در یکسال اخیر که بخاطر شیوع ویروس کرونا اغلب در منزلم هستم اما موفق شدم بیش از ۲۵ اثر فوق‌العاده از معروف‌ترین آثار ادبی جهان به ویژه از نویسندگانی مثل شکسپیر و ... تولید کنم.

به گزارش سینماپرس، لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در روزهای سخت کرونایی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا گویی که در خانه زندانی شده ام و جایی نمی‌روم، اما همانطور که می‌گویند در هر چیز بد خوبی‌هایی هم وجود دارد، من نیز در یکسال اخیر که بخاطر شیوع ویروس کرونا اغلب در منزلم هستم اما موفق شدم بیش از ۲۵ اثر فوق‌العاده از معروف‌ترین آثار ادبی جهان به ویژه از نویسندگانی مثل شکسپیر و ... تولید کنم.

وی با اشاره به اینکه کرونا فرصتی مناسب بود تا دغدغه چندین ساله خود را عملی کند ابراز کرد: بیست و پنج اثری که مطرح کردم را پیش از این خیلی دوست داشتم که روی آن‌ها کار کنم اما بخاطر مشغله فراوان موفق نمی‌شدم به این مهم رسیدگی کنم اما خوب کرونا فرصنی شد تا بتوانم به دغدغه چندین ساله‌ام دست یابم و قرار است این ۲۵ اثر را در قالب یک آلبوم آماده به بازار موسیقی ارائه کنم.

چکناواریان پیرامون مخارج بالای تولید چنین آثار با اهمتی تاکید کرد: مخارج ضبط چنین آلبوم‌هایی آنه با وجود ۲۵ اثر بسیار بالاست که من امیدوارم در صورت پیدا شدن یک اسپانسر خوش ذوق به مرحله ضبط نیز این آثار را برسانم و سپس آلبومم را ارائه دهم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران پیرامون مقایسه واکسن ایرانی یا خارجی کرونا ابراز کرد: در درجه اول آنقدر مشغول کار هستم که هنوز فرصت نکرده ام واکسن و یا انتخاب آن فکر کنم، زیرا هنوز مشغول نوشتن آن ۲۵ اثر نام برده هستم و نیازی هم به واکسن پیدا نکرده‌ام.

چکناواریان همچنین ادامه داد: کرونا بیشترین لطمه را نه تنها به موسیقی بلکه به همه ابعاد هنر در اجتماع وارد کرد، زیرا در این فاصله که این بیماری شیوع پیدا کرد، مردم اغلب در اجتماعات حاضر نمی‌شوند به عنوان مثال در موسیقی بخاطر ترس از ابتلا به کرونا برای دیدن کنسرت‌ها زیر یک سقف جمع نمی‌شوند، من امیدوارم مردم بخاطر ماندن در منزل در یکسال و نیم اخیر بدعادت نشده باشند و بعد از واکسیناسیون و ایمن شدن در مقابل کرونا و پایان این بیماری فعالیت‌های اجتماعی چه در سینماها، تئاترها و کنسرت‌ها بازهم از سر گرفته و به ح. الت عادی برگردد.

 این پیشکسوت عرصه موسیقی همچنین ابراز کرد: همانطور که پیش از این اشاره کردم در همه ابعاد کار سخت شده حتی در زمینه نشر کتاب هم شاهد ضررهای فراوانی هستیم، این بیماری را می‌توان از نظر ابعاد ضررهایی که زده است، حتی با یک جنگ مقایسه کرد.

چکناواریان خاطرنشان کرد: شاید در این مدت که مردم در منزل بوده‌اند موسیقی بیشتری از طریق سی دی یا تلویزیون گوش کرده باشند، اما کنسرت و اجرای زنده را از دست داده اند، بنابراین کار نوازنده‌ها یا حتی بازیگران تئاتر دیده نشده است، از ین پس باید کیفیت کار آن‌ها بسیار بالا باشد تا مردم برای دیدن این آثار دوباره به سالن‌ها برگردند و با این شرایط باید زمان زیادی را منتظر آن روز بمانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.