سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به کارگردانی «آیدا پناهنده»؛

«تی تی» آغازگر جشنواره «فیلم‌های ایرانیِ استرالیا» می‌شود

فیلم سینمایی «تی‌تی»

سینماپرس: دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با نمایش فیلم «تی تی «به کارگردانی آیدا پناهنده از ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود و به صورت فیزیکی و آنلاین ادامه می‌یابد.

به گزارش سینماپرس، دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به صورت فیزیکی از ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) تا ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در چهار شهر سیدنی، ملبورن، بریزبن و پرت و پس از آن به مدت ۱۰ روز به صورت آنلاین در سراسر استرالیا برگزار می‌شود.  

جشنواره امسال با فیلم «تی تی» چهارمین ساخته آیدا پناهنده که موضوعی بشردوستانه با محوریت زنان دارد، افتتاح خواهد شد. این فیلم داستان فیزیکدانی (پارسا پیروزفر) است که در حال کار بر روی فرضیه‌ای دربارۀ پایان جهان است و با زنی غیرمعمولی (الناز شاکردوست) ملاقات می‌کند که باردار است و هدفش خدمت به بشریت است.  

آرمین میلادی، مدیر جشنواره، از دلایل انتخاب «تی تی» به عنوان فیلم افتتاح‌کننده دوره دهم جشنواره می‌گوید: « «تی تی» فیلمی خوش‌ساخت است که رویکردی متفاوت نسبت به فیلم‌های ژانر اجتماعی مرسوم سینمای ایران و داستانی گیرا دارد که می‌تواند هم برای مخاطب ایرانی و هم برای مخاطب غیرایرانی جذاب باشد. در سالی که مخاطبان همیشگی ما به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال از سینما دور بوده‌اند، این فیلم می‌تواند موجب شروعی گرم برای جشنواره باشد. در ضمن یکی از اولویت‌های ما حمایت از فیلمسازان زن ایرانی است و خانم پناهنده یکی از موفق‌ترین فیلمسازان زن نسل جوان به شمار می‌آید. »

جشنواره امسال در شرایطی آغاز می‌شود که کووید۱۹ بر سراسر جهان سایه افکنده و بسیاری از جشنواره‌ها را به تعطیلی کشانده است.  

سایر برنامه‌ها و فیلم‌های منتخب دوره دهم جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به زودی اعلام خواهد شد.  

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی www. iffa. net. au مراجعه کنید.

جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.