دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

واکنش تند «احسان محمدحسنی» به یک بیانیه؛

هر دم از این باغ، بَری می رسد!

احسان محمدحسنی در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت ۵

سینماپرس: احسان محمد حسنی مسئول سازمان هنری رسانه ای اوج به بیانیه بنیاد روایت فتح که روز گذشته در رسانه ها منتشر شد واکنش نشان داد. هرچند انتشار بیانیه بنیاد روایت فتح عجولانه به نظر می رسد ولی مطلب منتسب به رئیس سازمان اوج نیز در برخی کلمات خارج از شأن مدیران فرهنگی است و هر دوی این اقدامات رسانه ای موجب خدشه بر شأنیت پاسداران فرهنگی انقلاب می باشد!

به گزارش سینماپرس، متن احسان محمدحسنی مسئول سازمان اوج به شرح ذیل است:
هر دم از این باغ، بَری می رسد...!
چند خطی در پاسخ به شب نامۀ همسنگرانِ تازه واردم در بنیاد روایت

عزیزان، دوستان، برادران!
بنا نداشتم در این هوای غبارآلود و وانفسای کرونا زده و در این سرمای استخوان سوزِ وضعیت سیاسی، اقتصادی و روانی کشور و خندق بلای دولت ساخته، وارد حاشیۀ تکراری و قابل پیش بینیِ عده ای از خواص، برای مجموعه مستند ماندگار، تأثیرگذار و ارزشمند «آقامرتضی» شوم؛ امّا انتشار بیانیۀ شتابزده و از سر ذوق و هیجانِ برخی همسنگرانم در بنیاد روایت، علاوه بر غصه و حیرت، ناگزیرم کرد چند خطی را قلمی کرده و در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار دهم.
اوّلاً؛ اگر انتشار این جنس بیانیه های عجولانه و سراسر افترا و ادعا باعثِ دیده شدن و مطرح شدن دوستانم در رسانه ها می شود و عطشِ بر سر زبان افتادنشان را سیراب کرده و برای پوشاندن بی عملی ها و انفعال و بی برنامگی برادرانم در برگزاری هر چه باشکوه تر سالگرد سید شهیدان اهل قلم و سالار هنرمندان انقلاب و ناتوانی در نشر عقاید و روایت سرگذشت زندگی سراسر امیدِ آن بزرگمرد، لباسی دوخته می شود، پس الخیر فی ما وقع، بسم الله. بیشتر بنویسید و بتازید.
ثانیاً؛ مجموعه ای که از آن به عنوان «آرشیو روایت فتح» یاد می شود، درسنوات ماضی و در برخی دوره ها مورد دستبردهای شخصی و سوء استفاده های منفعت طلبانه و پنهانی قرار گرفته است و یا للعجب که صدا از دیوار در آمد امّا از همسنگران و مدعیانِ جدید، خبری نبود. هر گونه پیگیری های حقوقی! قضایی! نیز پیشکش!!
عقل سلیم حکم می کرد این آثار که در حالِ نابودی، فرسایش و بهره برداری های شخصی قرار گرفته بود و بیم آن می رفت در اثر آتش سوزی، حوادث غیرمترقبه در مرکز شهر و یا هر بحران دیگری مورد تهدید واقع شود، در چند نقطه نگهداری و بازسازی شود.
در دوره ای که این حقیر به پیشنهاد فرمانده محترم وقت سپاه پاسداران و با حکم رییس محترم وقت سازمان بسیج مستضعفین، با حفظ سمت مأمورِ به هم افزاییِ شبه ادغام و نزدیک کردن دو مجموعۀ مهم هنری و رسانه ای سپاه و بسیج شدم، سلسلۀ اقدامات و تصمیمات مطالعه شده و جامعی را در همۀ سطوح و عرصه ها برنامه ریزی و پیگیری کرده ام؛ از طرح توسعۀ شهرک سینمایی دفاع مقدس، تا طراحی ساخت پردیس بزرگ فرهنگی، هنری و سینمایی و نمایشی در میدان فردوسی تهران، تا ساخت و بهره برداری از سالن تئاتر مقاومت (تماشاخانه سرو)، و همچنین بازکردن درب های قفل شدۀ آرشیو روایت فتح به روی پژوهشگران و مستندسازان که منجر به جهش کمی و کیفی تولید آثار با مضامین مقاومت شد و نیز بازتعریف و احیای انتشارات روایت فتح و ... شد. اینها تنها بخش های کوچکی از عمرِ کوتاهِ مسئولیت این کمترین سرباز با همراهی و مساعدت یاران و همسنگرانم در آن مجموعۀ عزیز بوده است.
خداوندا مرا به خاطر بر زبان آوردن و شمردن این قلیل اقداماتِ ناچیز که وظیفه ام بوده ببخش که اگر کم عقلیِ برخی همسنگرانم نبود، لال می شدم و این چند جمله را هم پیش از محاسبه در یوم الحساب، نمی سوزاندم!
ثالثاً؛ سرورانِ عزیزم این برادرشان را تهدید به پیگیری حقوقی و قضایی در دستگاه های ذیربط نظامی نموده اند! بسیار خوب، اگر چنین قصدی هم داشتند نیاز به بیانیه سرگشاده و دعوا در ملاء عام نبود، باید ظرف این دو سال گذشته که از ریاستشان گذشته، به جای سکوت و تملّق، اقدام می فرمودند. حالا هم دیر نشده. ما را از چه می ترسانند!؟ گردنمان از مو باریک تر و ارائه اسناد و پاسخگویی حقوقی در دستگاه قضایی را به مراتب آسان تر و گواراتر از پاسخگویی در محضر حضرت کرام الکاتبین می دانیم.
رابعاً؛ حسن ختام این یادداشت را بهانه ای قرار می دهم برای فراخوان عمومی به همۀ پژوهشگرانِ کاربلد و مستندسازان پر تلاشِ حاضر در منظومۀ فرهنگی انقلاب اسلامی برای مراجعه و بهره برداریِ به جا و با برنامه از آرشیو سازمان هنری رسانه ای اوج که متعلق به این سرزمین و آب و خاک مقدس است؛ جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و عاشورایی ملت سلحشور این کهن بوم و بَر.
همچنین با افتخار یک نسخۀ کامل از کلیۀ آثار، تولیدات و آرشیو سازمان هنری رسانه ای اوج، برای صیانت و امنیت بیشتر و نگهداری در گنجینه ارزشمند سپاه پاسداران به مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تقدیم می گردد.
و آخر اینکه؛ در این باب گفتنی ها بسیار است، امّا فعلاً به همین مقدار بسنده کردم ...  بماند بقیه اش!
والسلام

اگر ناخدا جامه بر تن دَرَد           خدا کشتی آنجا که خواهد بَرَد

برقرار باشید
کوچکترین سرباز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
احسان محمّدحسنی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.