یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

عنایت بخشی:

متاسفانه هیچ حمایتی از هنرمندان بیکار صورت نگرفته است

عنایت بخشی در اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم

سینماپرس: بازیگر سریال «ستایش» گفت: به تازگی شنیده ام که اکثریت آثار تولیدشان در پی شیوع موج چهارم بیماری کرونا متوقف شده است، بدون شک این اقدامی در جهت تامین سلامتی و حفظ جان هنرمندان است اما آیا برای بیکاری آنها هم فکری شده است؟.

به گزارش سینماپرس، عنایت بخشی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی خود گفت: همچون گذشته گاها مشکلات درد پا برایم ناراحت کننده است، اما دیگر به نوعی با این درد خو گرفته ام و می دانم که باید با آن زندگی و مدارا کنم، البته همچنان درمان و گاها فیزیوتراپی را ادامه می دهم.  

وی در همین رابطه ادامه داد: طی یکسال گذشته تماما در خانه ماندم، با اینکه پیشنهاد بازی در یک سریال را داشتم اما به دلیل اینکه فیلمبرداری در شهرستان بود، بنا به وضعیت فعلی بیماری کرونا آن را نپذیرفتم، ترجیح دادم صبر کنم تا کرونا فروکش کند زیرا در سن من خطر ابتلا بیشتر است.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون خانه نشینی را به دلیل شیوع دوباره کرونا خواند و اضافه کرد: شرایط بیماری کرونا در سال گذشته و امسال به نحوی پیش رفته که ناچارا خانه نشین شده ام و اگر نه هیچ بازیگری نیست که دوست نداشته باشد جلوی دوربین برود، من هم دلتنگ بازیگری هستم، هرچند کار خودم را در بازیگری انجام داده ام اما این عطشی است که هیچگاه سیراب نمی شود.

وی در همین راستا تصریح کرد: آخرین بار صرفا برای حضور در یک برنامه نوروزی به عنوان «دست در دست» توسط حسین رفیعی دعوت شدم و بعد از مدتها در تلویزیون حاضر شدم و به غیر از آن هیچ پیشنهاد سینما و یا تلویزیونی را قبول نکردم.  

بازیگر سریال «ستایش» با اشاره تاثیر کرونا بر سینما و تولیدات آن اظهار کرد: به تازگی شنیده ام که اکثریت آثار تولیدشان در پی شیوع موج چهارم بیماری کرونا متوقف شده است، بدون شک این اقدامی در جهت تامین سلامتی و حفظ جان هنرمندان است اما آیا برای بیکاری آنها هم فکری شده است؟.

وی در همین رابطه اضافه کرد: درست که تعطیلی اولین و شاید تنها راه فعلی برای مقابله با کرونا باشد اما به واقع تا چه حد می توان در مدار تعطیلی پیش رفت؟. هنرمندانی که تنها راه معیشتشان بازیگری و یا حضور در پشت صحنه آثار است چطور خرج خانواده خود را در خواهند آورد. متاسفانه در این موضوع هیچ حمایتی از هنرمندان بیکار صورت نگرفته است.  

بخشی با اشاره به سوء مدیریت فرهنگی در سال گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته به جز چند مورد کمک جزئی و مقطعی فکری به حال هنرمندان سینما و مخصوصا تئاتر نشد، تئاتریها بیشترین ضربه را از کرونا خوردند و ممکن است سالها پس از این اتفاق نتوانند کمر راست کنند. با وضع موجود تئاتر اگر هم روزی بازگشایی شود قطعا تا سالها باید ضرر این دوران کرونایی را جبران نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.