سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

مرگ «پرنس فیلیپ» دردسرساز شد؛

ثبت ۱۰۰ هزار شکایت از «بی‌بی‌سی»

بی بی سی

سینماپرس: با درگذشت پرنس فیلیپ همسر ملکه بریتانیا و پوشش وسیع خبری درگذشت وی، بیش از ۱۰۰ هزار شکایت از بی‌بی‌سی برای این نوع پوشش خبری صورت گرفت.

به گزارش سینماپرس، روزنامه سان گزارش کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بی‌بی‌سی برای پوشش وسیع خبر درگذشت دوک ادینبورگ شکایت کردند.

با درگذشت پرنس فیلیپ در ۹۹ سالگی در روز جمعه، بی‌بی‌سی وان همه برنامه‌های عادی‌اش را قطع کرد و فقط اخبار مربوط به وی را پوشش داد.

در حالی که بی‌بی‌سی ۴ به طور کل برنامه‌هایش را قطع کرد، در کانال اصلی بی‌بی‌سی نیز برنامه‌های روزانه چون EastEnders و برنامه نهایی «سرآشیز» با برنامه‌های خبری جایگزین شدند.

شکایت بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیشترین شکایتی است که تا به حال از بی‌بی سی شده است.

پیش از این پخش برنامه «جری اسپرینگر: اپرا» در سال ۲۰۰۵ با شکایت ۶۳ هزار نفر روبه‌رو شده بود و تماس شوخی راسل برنک با اندرو ساکس بازیگر نیز ۴۲ هزار شاکی به جای گذاشته بود.

تنها بی‌بی‌سی نبود که برنامه‌های خود را برای بازتاب درگذشت پرنس فیلیپ متوقف کرد و شبکه‌های ITV و Channel ۴ نیز این خبر را پوشش گسترده‌ای دادند. با این حال بسیاری از مخاطبان از این برنامه‌ها روی گرداندند و طبق آمار یکشنبه آمار مخاطبان جمعه شب ITV با کاهش ۶۰ درصدی تماشاگر روبه رو شد.

بی‌بی‌سی وان نیز با کاهش مخاطبانش روبه رو شد و بی‌بی‌سی ۲ دو سوم مخاطبانش را از دست دارد. در واقع تنها ۳۴۰ هزار نفر در فاصله بین ساعت ۷ تا ۱۱ شب مخاطبان ثابت بی‌بی‌سی بودند. در همین حال جمعه شب برنامه Gogglebox که در کانال ۴ روی آنتن رفت ۴.۲ میلیون نفر مخاطب داشت. این برنامه مردم در خانه‌هایشان نشان می‌دهد که درباره برنامه‌های تلویزیون اظهار نظر می‌کنند.

روز شنبه بی‌بی‌سی فرم شکایتی را روی سایت گذاشت تا مردمی که مخالف با این نحوه پوشش بودند بتوانند شکایت خود را ثبت کنند اما روز یکشنبه و پس از کاهش شمار شاکیان، این فرم برداشته شد.

بی‌بی‌سی هرچند به نقش خود برای پوشش لحظات دارای اهمیت ملی افتخار کرد اما حاضر نشد تایید کند که چه میزان شکایت دریافت کرده است.

این ارقام باید در بولتن روز پنج شنبه بی‌بی‌سی منتشر شوند.

به گفته گاردین، کریس مولین نویسنده و وزیر سابق در توییتی این روش بی‌بی سی را یک اشتباه بزرگ و تبعیت از نحوه پوشش به شیوه کره شمالی خواند.

بی‌بی‌سی وان و بی‌بی‌سی ۲ از جمعه ساعت ۲ بعداز ظهر که خبر درگذشت همسر ملکه بریتانیا اعلام شد برنامه‌های ثابت خود را حذف کردند و بیش از ۲۴ ساعت را به درگذشت دوک ادینبورگ اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.