سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

هادی مرزبان:

مشخص نیست که اجرای نمایش کی خواهد بود چون این روزها با تنها چیزی که نمی‌توان جنگید کرونا است

هادی مرزبان

سینماپرس: هادی مرزبان از توقف تمرین‌های نمایش «دکتر نون» به دلیل شرایط بحرانی کرونا خبر داد و ابراز امیدواری کرد بالاخره شرایط اجرای این اثر نمایشی فراهم شود.

به گزارش سینماپرس، هادی مرزبان که قرار بود نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» را اردیبهشت و خرداد امسال در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه ببرد درباره تعویق احتمالی اجرای این اثر نمایشی به مهر گفت: متاسفانه با شرایط پیش آمده مشخص نیست که اجرای نمایش کی خواهد بود چون این روزها با تنها چیزی که نمی‌توان جنگید کرونا است و اتفاقات پیش رو قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: دورخوانی ها و تمرین‌های ابتدایی نمایش شروع شده بود و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت اما متاسفانه شرایط جدیدی که پیش آمده و قرمز شدن وضعیت تهران باعث نگرانی ام شده است چون تعداد بازیگران نمایش زیاد هستند بنابراین ترسیدم که خدای نکرده افراد گروه مبتلا شوند از همین رو طی صحبت‌هایی که با مجموعه تئاترشهر داشتم قرار بر این شد در طول مدتی که تهران در قرنطینه است تمرین‌های «دکتر نون» نیز تعطیل شود. به هر حال مجبور به پذیرش این شرایط هستیم و نباید گروه را به خطر بیندازیم.

این کارگردان باسابقه تئاتر یادآور شد: به دلیل بحران کرونا یک سال کار تعطیل شد و ما مجبور شدیم نمایش را با بازیگران و گروهی جدید مجدداً آماده کنیم که همین مساله باعث شد دورخوانی ها و تمریناتمان را از ابتدا شروع کنیم اما متاسفانه دوباره مجبور به توقف تمرین‌ها شدیم. در حال حاضر نیز مجدداً تغییری در گروه بازیگران داشتیم که به زودی اسامی آنها را اعلام خواهم کرد.

مرزبان در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: امیدوارم بالاخره شرایط برای اجرای نمایش مساعد شود چون این اثر نمایشی بیش از ۱۲ سال است که ذهن من را به خود مشغول کرده و علاقه مند به اجرای آن هستم اما هربار بنا به دلایلی به تعویق می‌افتد.

در خلاصه داستان «دکتر نون …» که ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد و بر اساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان به صحنه خواهد رفت، آمده است: اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲ از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون روبرو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.