یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

حمید اعتباریان:

در این شرایط بحرانی دولت کمک چندانی به سینماها نکرده/وعده‌هایی دادند اما این وعده‌ها چندان محقق نشد

امین حیایی و حمید اعتباریان تهیه کننده در پشت صحنه فیلم شام عروسی

سینماپرس: حمید اعتباریان تهیه‌کننده سینما گفت: کمک به سینما در شرایط بحرانی امروز در همه جای جهان جزو اولویت‌ها بوده ولی در ایران این اتفاق نیفتاد.

به گزارش سینماپرس، حمید اعتباریان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان بیان کرد: ما منتظر پروانه نمایش هستیم و مطمئنم این فیلم کمی شرایط سینما را تغییر خواهد داد چون فیلم به روزی است. امیدوارم سینماها زودتر باز شوند تا بتوانیم «ملاقات با جادوگر» را به نمایش بگذاریم. ما از سال گذشته منتظر دریافت این مجوز هستیم فکر می‌کنم دلیل این تاخیر کندی عملکرد دوستان سازمان سینمایی و عقب افتادن جلسات شورای پروانه نمایش به دلیل کرونا باشد. البته یکی دیگر از دلایلی که ما به طور جدی پیگیر کارهای پروانه نمایش نشدیم، شرایط بد این روزها بود. منتظر بودیم کمی وضعیت بهبود پیدا کند تا بتوانیم فیلم را به نمایش بگذاریم چون «ملاقات با جادوگر» در سینما تماشایی است.

اعتباریان با بیان اینکه «ملاقات با جادوگر» فیلمی در حوزه آقازاده‌ها و کلاهبرداری است و با شرایط امروز تطابق زیادی دارد، مطرح کرد: نوع قصه و داستان «ملاقات با جادوگر» به «سن پطرزبورگ» شباهت دارد و یک کمدی باکلاس و باشخصیت است.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: کرونا لطمه زیادی به سینما و تئاتر زده و معلوم نیست چه زمانی از این شرایط خارج می‌شویم. من شاهد بودم که سینماها به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند حتی نوع چینش صندلی و ضدعفونی‌ها قبل از هر سانس به خوبی رعایت شده است اما مردم تحت تاثیر این تعطیلی‌های چندباره و البته وحشت از کرونا قرار گرفته‌اند در حالی که سینماها کمترین آلودگی را دارند.

اعتباریان تصریح کرد: به نظرم در این شرایط بحرانی دولت کمک چندانی به سینماها نکرده است. هرچند وعده‌هایی دادند اما این وعده‌ها چندان محقق نشد و سینماها همچنان آسیب می‌بینند.

این تهیه‌کننده توضیح داد: در همه جای دنیا دولت‌ها به صنایع به ویژه صنعت سینما کمک کردند. حتی در ترکیه این اتفاق رخ داد. البته قرار بود در ایران هم شاهد این موضوع باشیم که چندان نبودیم به هر حال هر سینمایی چند نیروی فعال دارد که با تعطیلی سینماها بیکار می‌شوند. سالن‌داران هم با تعطیلی سینما قدرت پرداخت حقوق کارکنان باقی مانده را ندارند چون حتی آن مبلغ کمی که از محل حضور تماشاگران حاصل می‌شود، حالا دیگر قطع شده است. قرار بود وزارت ارشاد کمک‌هایی کند ولی آنقدر کند عمل می‌کند که این کمک‌ها کارگر نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.