چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

نظرات هنرمندان در زمینه سریال های نوروزی/۶

احمدجو: عدم تولید آثار با کیفیت در رسانه ملی باعث شده تا عموم افراد جامعه به سمت فضای مجازی، ماهواره ها و پلتفرم ها بروند

امرالله احمدجو در برنامه «جهان آرا»

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۱۴۰۰ گفت: عدم تولید آثار با کیفیت در رسانه ملی باعث شده تا عموم افراد جامعه به سمت فضای مجازی، ماهواره ها و پلتفرم ها بروند چرا که آثاری که در این رسانه ها وجود دارند به روز و تازه و خوش کیفیت هستند و مردم را به سمت خود جذب می کنند.

کارگردان سریال های تلویزیونی «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درست است که هر مطلب نازلی در فضای مجازی به سرعت نشر داده می شود و انحصار نشر از دست مطبوعات و رسانه های رسمی خارج شده اما باید بدانیم شکل رسانه در دنیای امروز با گذشته متفاوت است و مدیران رسانه ملی اگر می خواهند محصولات شان دیده شود باید کمی نوآوری و خلاقیت داشته باشند.

وی ادامه داد: ما با آسیب های جدی زیادی در تلویزیون روبرو هستیم  که یکی از علل آن این است که بسیاری از کارها عجولانه شکل می گیرند. تلویزیون در رقابت با رسانه هایی که دست شان باز است کم آورده اما می تواند برای نشانه گرفتن غرایض جامعه و به ویژه نسل جوان یک تمهید داشته باشد و آن هم تولید کارهای بسیار خوش کیفیت با توجه به اصل اساسی اخلاق مداری است.

احمدجو با ذکر این نکته که ما نباید مقلد غربی ها شویم و دست روی غرایض مخاطب بگذاریم تصریح کرد: ما نباید این شکل ناپسند را برای دیده شدن آثارمان در رسانه ملی وسیله قرار دهیم. محدودیت باید امتیازی باشد برای ما به جهت سوق دادن به سمت کارهای بسیار خوش کیفیت، کارهایی که بتوانند رقابت کنند با رسانه های بیگانه، ما باید تماشاگر را به سمت خودمان برگردانیم. همه ما به خوبی می دانیم که کارهای خوش کیفیت هرگز دور انداخته نمی شوند.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده حتی تکرار سریال های خوب قدیمی هنوز تماشاگر دارد؛ این نشان می دهد مردم با تلویزیون قهر نکرده اند بلکه از برنامه های تقلیدی و کپی شده و قدیمی آن دلزده شده اند. همه ما می دانیم ترجیح خانواده ها شبکه داخلی است مشروط به اینکه کار خوب باشد تا کار خوب تولید نشود مردم رغبتی برای تماشای تلویزیون پیدا نخواهند کرد!

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: کارشناسان باید مشکلات را حلاجی کنند به شرطی که اراده قوی پشت کارها باشد؛ سریال های مناسبتی نوروز، ماه محرم، ماه رمضان و امثالهم تا وقتی خلاقیت و نوآوری نداشته باشند هرچقدر هم که برای تولیدشان هزینه شود نمی توانند مردم را به سوی خود جذب کنند و این نکته ای است که مدیران رسانه ملی باید به آن واقف باشند و بی محابا بودجه های بیت المال را برای تولید آثار نازل و سطح پایین صرف نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.