شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

«فاضل نظری» همچنان به عنوان مدیرعامل مشغول فعالیت هستند/وزیر آموزش و پرورش هنوز کسی را به عنوان جانشین وی معرفی نکردند

نشست خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌های کانون در بحران کرونا عنوان کرد با وجود کناره‌گیری فاضل نظری از مدیرعاملی، فعالیت‌ها در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با مهر درباره فعالیت تماشاخانه‌های سیار این نهاد در شرایط این روزهای تئاتر به خبرنگار مهر گفت: تماشاخانه‌های سیار امکانی برای اجرای برنامه‌های ویژه برای مخاطبانی که دسترسی به فضاهای فرهنگی، سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌ها و … ندارند مثل نقاط مرزی و مناطق بی بضاعت است اما در این مدتی که با بحران کرونا روبرو هستیم مجوز اجرای برنامه توسط ستاد مقابله با کرونا را نداشتیم به همین دلیل فعلاً برنامه مدونی در این زمینه نداریم و هرگاه هم که تقاضای دریافت مجوز کردیم مجوز فعالیت محدودی به ما داده شده است که البته دلیلش هم موجه است چون هرگاه که این تریلی‌های سیار در جایی حضور پیدا می‌کنند جمعیت زیادی جمع می‌شود که در این شرایط خطرناک است.

وی درباره فعالیت تماشاخانه‌های سیار در ایام نوروز ۱۴۰۰ هم عنوان کرد: در ایام نوروز آخرین همکاری ما با شهرداری صورت گرفت که در طی تعطیلات عید انجام شد و هر روز در ۲ منطقه از سطح شهر تهران با عروسک‌های بلند قامت اجرای نمایش داشتیم و مردم هم با فاصله یا از پنجره‌های منازلشان به تماشای برنامه می‌نشستند اما الان با توجه به قرمز شدن شرایط با وجودی که برنامه‌های زیادی داریم باید منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا باشیم.

مشهدی عباس درباره رونمایی از ۴ تماشاخانه سیار که به تازگی انجام شده است، توضیح داد: تماشاخانه‌های سیار ۲ بخش دارند که یکی به اکران فیلم و اجرای تئاتر اختصاص دارد و بخش دیگر در اختیار «پیک امید» است که فضاهای فرهنگی مثل کتابخانه، مربی‌های سیار، بازی‌های نمایشی، نقاشی، خطاطی، سفالگری را در بر می‌گیرد که این بخش در ارتباط مستقیم با مردم است بنابراین فعلاً امکان برنامه‌ریزی برای این کار وجود ندارد. امیدوارم وضعیت شیوع بیماری سبک تر شود تا بتوانیم فعالیت تماشاخانه‌های سیار را از سر بگیریم.

مدیر مرکز تئاتر کانون در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تغییر در بخش تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جدایی فاضل نظری از این نهاد هم یادآور شد: آقای فاضل نظری همچنان به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول فعالیت هستند و وزیر محترم آموزش و پرورش از هفته آخر اسفند تا امروز هنوز کسی را به عنوان جانشین وی معرفی نکردند از این رو ما نیز همچنان در خدمت ایشان هستیم و فعالیت‌های کانون در حال انجام است. خود آقای نظری هم از نظر اخلاقی مسئولیتشان را رها نکرده‌اند بنابراین تا زمانی که حکم جدیدی ارائه نشده ما نیز وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و خود آقای نظری نیز حساسیت زیادی دارند که در هر شرایطی کارها به درستی انجام شود.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: با توجه به شرایط پیش آمده برنامه‌های کانون در حال انجام است به عنوان نمونه طرح «نمایش نما» با اکران اینترنتی فیلم تئاترها ادامه می‌دهد و حتی فیلم سینمایی «یدو» که از محصولات کانون بود در عید نوروز ۲ بار از تلویزیون پخش شد. در حال برنامه‌ریزی برای برنامه‌های پرتابل نیز هستیم که قرار است با بهتر شدن شرایط و کمتر شدن نگرانی برای گروه‌های نمایشی و مخاطبان تئاتر، اجراهای روباز را از جلو مرکز تئاتر کانون و فضاهای باز شروع کنیم و در صورت نارنجی و زرد شدن شهر تهران نیز اجراهای مرکز تئاتر کانون در پارک لاله را هم از سر بگیریم چون این شرایط لطمه بسیار زیادی به گروه‌های فعال تئاتر کودک و نوجوان زده است. این هنرمندان پیش از این در مدارس و فرهنگسراها و برنامه‌های کانون فعالیت می‌کردند اما الان بیش‌تر از یک سال است که این فعالیت‌ها تعطیل شده و این هنرمندان راهی برای ارتزاق ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.