چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

تهیه‌کننده برنامه مطرح کرد؛

تولید «دست‌انداز» ادامه دارد

دست انداز

سینماپرس: مجید عباسی از به اشاره به وقفه چندین ساله تلویزیون در تولید مجموعه‌های طنز آیتمی از ادامه تولید مجموعه «دست‌انداز» با همین رویکرد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مجید عباسی تهیه کننده مجموعه طنز «دست‌انداز» که در ایام نوروز ۱۴۰۰ به کارگردانی شهاب عباسی روی آنتن شبکه نسیم رفت درباره این مجموعه به مهر بیان کرد: طنز آیتمی یا همان طنز کوتاه جایگاه خاصی بین مخاطبان دارد و مثل لطیفه‌های تصویری است که اتفاقاً در نقد اجتماعی و نقد مسائل روز تأثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: امروزه به قدری سرعت زندگی بالا رفته است که گاهی مخاطب نمی‌تواند زمان زیادی برای تماشای برنامه‌های تلویزیون اختصاص دهد. به همین دلیل اخیراً برنامه‌های آیتمی در سراسر دنیا با اقبال گسترده‌ای مواجه شده است و نیاز به آن نیز بیشتر شده است.

عباسی درباره به روز بودن ویدئوهای فضای مجازی در زمینه طنز و رقابت این مجموعه تلویزیونی با آن‌ها نیز عنوان کرد: اگرچه در فضای مجازی به این نوع طنز زیاد پرداخته می‌شود اما همواره جای خالی آن در برنامه‌های تلویزیون احساس می‌شد. به هر حال تقریباً به مدت ۴ یا ۵ سال ساخت طنزهای آیتمی در صدا و سیما متوقف شد و به همین دلیل تصمیم بر این شد که طنز آیتمی در شبکه نسیم شکل بگیرد.

وی درباره روند شکل‌گیری «دست‌انداز» نیز توضیح داد: حدود ۶ ماه پیش به اتفاق آقای شهاب عباسی کارگردان برنامه، طرحی را به شبکه نسیم دادیم و به صورت این مجموعه درآمد. پیش از این هم برنامه‌هایی مثل «خنده بازار» وجود داشته است که نیازمند به‌روزرسانی‌هایی مطابق با مشکلات روز، رسانه‌های جدید و مسائل موجود فضای مجازی بودند.

این تهیه کننده اضافه کرد: ما با تیمی ۱۰ ده نفره جهت ساخت برنامه پروسه‌ای سه ماهه را طی کردیم. ابتدا نگارش فیلمنامه صورت گرفت و بعد از آن پیش تولید را شروع کردیم و دو ماه پیش از نوروز کار کلید خورد. ما تا آخر بهار مشغول خواهیم بود تا بتوانیم ۹۰ قسمت بسازیم.

وی یادآور شد: تلاش ما در این مدت بر این بود که از لحاظ ساختار و محتوا بتوانیم اقدام جدید و بروزی در تولید طنز آیتمی داشته باشیم و تا اینجا، حاصل کار مورد رضایتمندی کارگردان و شبکه قرار گرفته است.

این تهیه کننده در بخش دیگر درباره نبود بازیگران چهره در «دست‌انداز» عنوان کرد: معمولاً خاصیت کار آیتمی اینگونه است که بازیگر چهره ندارد و بازیگران خاص خودش را دارد. این وقفه چندساله در ساخت طنز آیتمی هم باعث فاصله گرفتن بازیگران زیادی از این نوع طنزها شد. اما ما بازیگران چهره را به عنوان بازیگر مدعو داریم. البته ما سراغ تعداد زیادی از بازیگران رفته‌ایم ولی به علت مشغله کاری و تردید در مورد کارهای آیتمی، نتوانستند کنار ما باشند.

وی در پایان بیان کرد: ما امیدواریم بعد از پخش شدن قسمت‌هایی از برنامه از ابتدای نوروز، بتوانیم بازیگران مطرح بیشتری در این کار داشته باشیم چرا که این مجموعه ۹۰ قسمتی است و تولید و پخش آن همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.