سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

مشکل فنی «سمفا» دوباره دردسرساز شد؛

فرجی: سامانه میزان اضافه بر سازمانی که سینماها کار کرده‌اند را ثبت نکرده است!

سامانه سمفا

سینماپرس: با اعلام فروش اولیه توسط سمفا یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها اظهار کرده بود که میزان فروش فیلمش قطعاً بیشتر از این میزان است.

به گزارش سینماپرس، میزان فروش فیلم‌های سینمایی نوروزی در ایام نوروز به عنوان آغاز سال همیشه از اهمیت اقتصادی خاصی برخوردار بوده است. امسال اما به علت شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، طبیعتاً انتظار خاصی از میزان فروش فیلم‌های سینمایی نبود. با این حال میزان فروش فیلم‌های نوروزی امسال بعد از ایام نوروز آن‌قدر پایین بود که مایه تأسف علاقه‌مندان سینما بود؛ فروش پنج فیلم سینمایی مجموعاً ۵۰۰ میلیون تومان بود.

اما روز یکشنبه سامانه سمفا نشان داد که آمار فروش پنج فیلم سینمایی نوروزی بالای یک میلیارد شد و به نظر عجیب می‌آمد که این فیلم‌ها که در ۱۴ روز عید بیشتر از نیم میلیارد فروش نداشتند، توانسته باشند در فاصله یک روز نیم میلیارد دیگر به فروش خود اضافه کنند!

این موضوع دیروز توسط تسنیم مورد پیگیری از سازمان سینمایی واقع شد اما مدیران مربوطه این حوزه در دسترس نبودند. با پیگیری‌های دیگر برخی از مدیران سازمان ابتدا گفتند که فروش ۱ میلیاردی جدید تنها برای این پنج فیلم نیست بلکه شامل دیگر فیلم‌های قبل از اکران نوروزی و آنلاین نیز شده است که برای شفافیت بیشتر ایشان را متوجه خطای این تحلیل کردیم که جدای از فروش تمام فیلم‌های سال گذشته، همین پنج فیلم جدید جداگانه فروش بسیار بالایی را در این دو روز کسب کرده‌اند که منجر به فروش نیم میلیاردی آنان شده است.

امروز در نهایت با تماس مجدد با سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی که به عنوان متصدی حوزه سمفا معرفی شده بود پاسخ داد که با اعلام فروش اولیه توسط سمفا یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها اظهار کرده بود که میزان فروش فیلمش قطعاً بیشتر از این میزان است. بعد از این با پیگیری از سمفا متوجه شدند که این سامانه ۳ ساعت دچار مشکلات فنی شده است و سمفا بعد از اینکه فروش اولیه را ثبت کرده است میزان اضافه بر سازمانی که سینماها کار کرده‌اند را ثبت نکرده است و برای همین همکاران ما اقدام به برطرف کردن مشکل فنی آن کردند و در نهایت آمار صحیح فروش اعلام شد.

تسنیم اضافه می‌کند که سمفا در ابتدای فعالیت خود در سال ۱۳۹۸ نیز دچار مشکلات فنی متعددی بود که در نهایت مدتی فعالیت نمی‌کرد. اما در سال گذشته و با بازگشایی سینماها این سامانه فعالیت خود را از سر گرفت.

به نظر می‌رسد که سمفا یکبار برای همیشه باید نسبت به برطرف کردن مشکلات فنی خود اقدام کند تا دوباره در اعلام میزان فروش فیلم‌ها و آمار و جزئیات، مخاطبین را دچار ابهام نکند. البته جای سؤال باقی است که مشکل فنی سه ساعته این سامانه چگونه می‌تواند منجر به عدم ثبت نیم میلیارد فروش سینماها شود؟ آیا این به این معنی است که سینماها در این مدت کوتاه این میزان فروش داشته‌اند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.