شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

نظرات هنرمندان در زمینه سریال های نوروزی/۲

پوریامین: روزآمدی قصه و ساختار سریال مسأله مهمی است که در تولیدات رسانه ملی مغفول مانده/ در بحران کرونا سریال های طنز می توانند باعث ایجاد شادی و تحرک در خانواده ها شوند

مریم پوریامین

سینماپرس: مریم پوریامین عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان و منتقد سینما پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۱۴۰۰ گفت: روزآمدی قصه و ساختار سریال مسأله مهمی است که در تولیدات رسانه ملی مغفول مانده و بنده معتقدم شوراهای بررسی فیلمنامه در سازمان صدا و سیما باید بیش از پیش به دنبال خلاقیت و بروز بودن باشند.

این کارشناس سینما و عضو سابق شورای پروانه نمایش سینمای خانگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شوراهای  فیلمنامه در سازمان صدا و سیما بایستی یار مشورتی سازندگان آثار باشند تا از این رهگذر تولیدات رسانه ملی بتواند بیش از گذشته موجبات جذب عموم افراد را فراهم کند و مردم تمایل بیشتری برای تماشای فیلم ها و سریال های تولید شده در رسانه ملی داشته باشند.  

وی سپس با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف رسانه در جوامع مختلف پر کردن اوقات فراغت مردم با توجه به ذائقه بو فرهنگ عمومی ملل است متذکر شد: برای اینکه رسانه ملی مخاطب مستمر داشته باشد باید سریال های مناسب و خوش ساختار طراحی و تولید شوند. سریال هایی که فیلمنامه های آشنا به ذائقه مخاطب و آموزش دهنده هنجارهای اجتماعی باشند و مهمتر از همه اینکه ایجاد امید و انگیزه و شور زندگی در آن جاری و مستتر باشند.

پوریامین تأکید کرد: در بحران کرونا سریال های طنز می توانند باعث ایجاد شادی و تحرک در خانواده ها شوند؛ ما نباید فراموش کنیم که بحران کرونا باعث شده مردم دچار رخوت و کم تحرکی و حتی افسردگی شوند و از این رو سازمان صدا و سیما باید با تولید سریال ها و برنامه های پرشور و مثبت و سازنده امید را در دل مردم زنده سازد.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه اظهاراتش افزود: ما نباید فراموش کنیم که برخی سریال ها با توجه به مضامین شان قدرت سال ها پخش مستمر دارند چون شخصیت های شان نزدیک به عامه مردم و باورپذیر هستند و توانایی همذات پنداری برای مخاطب را دارند. امید که زین پس شاهد تولید سریال هایی مناسب در آینده ای نه چندان دور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.