سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

ژاله صامتی:

عاشق بازیگری ام/همین که روی صحنه هستم و جای یک آدم نفس می کشم برایم کافی است

ژاله صامتی در نشست خبری فیلم سینمایی «پسر کُشی»

سینماپرس: ژاله صامتی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: واقعیت امر این است که از سال ۷۴ که جزو کاندیداها بودم و به من جایزه ندادند و گفتند تو جوانی و اجازه بده بزرگترها جایزه بگیرند.

به گزارش سینماپرس، ژاله صامتی که به همراه رایان سرلک بازیگر خردسال سریال زیرخاکی در برنامه فرمول یک حضور یافته بود، در ابتدا گفت: خیلی خبرهای خوبی از «زیرخاکی» دارم و کار پرو پیمانی شده است. به ما که سرکار خیلی خوش می گذرد. قصه سریال هم از همان جایی که قطع شد ادامه پیدا می کند.

وی افزود: ۹۹ سال غم انگیزی بود که امیدوارم برود و به عمرمان نوشته نشود. همه مان در همه جای دنیا تجربه عجیب غریب وحشتناکی داشتیم و امیدوارم ۱۴۰۰ دیگر این چیزها یادمان نیاید.

همه خانواده ام کرونا گرفتند جز من

این بازیگر در پاسخ به ضیا که می گفت آیا صامتی ها کرونا نمی گیرند، اظهار کرد: نه نمی گیرند! من از اول گفتم کرونا نمی گیرم و تا به حال هم نگرفته ام. در حالی که همه خانواده ام به این بیماری مبتلا شده اند. جالب اینکه من چون سر فیلم بودم، در دورهمی های خانوادگی پنجشنبه هایمان که با خواهر برادرها دور هم پیش مادرم جمع می شویم، شرکت نمی کردم. چون می گفتم من سر سریال بودم و چون با این همه آدم در ارتباطم نکند بیماری به خانواده ام منتقل کنم.

صامتی ادامه داد: جالب اینکه همه خانواده گرفتند و من نگرفتم. البته همه به جز برادرم خدا را شکر خفیف گرفتند. ریه های برادرم درگیر شد اما چون هم بنیه اش قوی است هم ورزشکار است، دو سه هفته عجیب غریبی پشت سر گذاشتیم اما دیگر همه خوب شدند و حالا هم مصون هستند چون آنتی بادی دارند.

وی تصریح کرد: وقتی اتفاقی برای خودمان می افتد یا چیز بدی به ما می گویند رد می شویم و می گوییم ولش کن اما اگر به خانواده مان بگویند می خواهیم تکه پاره شان کنیم!

از سه چهار سالگی می خواستم هنرپیشه شوم

بازیگر «زیرخاکی» درباره اینکه از کودکی به چه شغلی فکر می کرده، توضیح داد: در سه چهار سالگی که از بچه ها می پرسند می خواهی چکاره شوی در دوره ما دخترها می خواستند دکتر و معلم و آرایشگر شوند پسرها هم خلبان! ولی من می گفتم میخواهم هنرپیشه شوم. می گفتند تو مادرت هنرپیشه است پدرت هنرپیشه هست که می خواهی وارد این شغل شوی؟ اما آخر هم هنرپیشه شدم!

صامتی در پاسخ به این سوال ضیا که نقش های کمدی را ترجیح می دهد یا جدی، گفت: من عاشق بازیگری ام و کمدی و جدی برایم فرقی نمی کند. همین که روی صحنه هستم و جای یک آدم نفس می کشم برایم کافی است. مهم نیست فانتزی است یا جدی مهم این است که دارم آن آدم را نفس می کشم. من چون در عرصه کمدی فعالیت داشتم و خدا هم لطف داشته و مردم دوست داشته اند دلم می خواهد سالی یک بار این کار را انجام بدهم. در تئاتر کمدی کار می کنم و اینکه مردم یک ساعت در سالن بخندند و بعد بگویند خدا خیرت بدهد خندیدیم خیلی خوب است و اگر یک نفر با حال خوب از سالن بیرون برود برای ما کافی است.

وی در این باره که آدم صادقی است و تا به حال شده لطمه صداقتش را بخورد، تاکید کرد: اصلا به سیمرغ فکر نمی کنم اگر بگویم سیمرغ بگیرم خوشحال نمی شوم که دروغ است و همه ما در هر سنی از تشویق خوشحال می شویم اما اینکه بگویم برای سیمرغ بازی می کنم اصلا نه و سالها است که به آن فکر نمی کنم. همسرم می گوید تو کار عجیبی نمی کنی باید خوب باشی آنها هم همین فکر را می کنند و می گویند صامتی آمده که خوب باشد و هست دیگر! دارد کارش را انجام می دهد. آن ها که جایزه می گیرند احتمالا به تشویق احتیاج دارند! البته این شوخی است.

گفتند تو فعلا جوانی بگذار بزرگترها سیمرغ بگیرند!

این بازیگر یادآور شد: واقعیت امر این است که از سال ۷۴ که جزو کاندیداها بودم و به من جایزه ندادند و گفتند تو جوانی و اجازه بده بزرگترها جایزه بگیرند این موضوع را فراموش کردم. ماجرا این بود که من جزو کاندیداها بودم و به من زنگ زدند. آن زمان در شهرستان با سیروس بهجت محمدی که روحش شاد باشد نقش پدر و دختر داشتیم. به من تاکید کردند حتما به تهران بیا. ولی فردا اسم من حتی جزو کاندیدا هم خوانده نشد و گفتند تو فعلا جوانی!

وی تصریح کرد: آن سال خیلی غصه خوردم ۲۱، ۲۲ ساله و پر از شور بودم با خودم گفتم یا هستی یا نیستی برای چه آمدی؟ شهرت همیشه برایم آخرین درجه بوده است. وقتی مرا می شناسند تعجب می کنم چون برایم اولویت نبوده است و از آن تاریخ با این موضوع کنار آمدم. خیلی وقت ها نقش هایی بازی کردم که خیلی سخت بوده است. به من زنگ می زنند می گویند یک نقشی است که کسی نمی تواند بازی کند.

در ادامه رایان سرلک به برنامه اضافه شد و صامتی در توصیف او گفت: رایان خیلی عاقل است.

ماجرای تهدید پژمان جمشیدی برای لغو حضور رایان در برنامه

وی با اشاره به شیطنت های این بازیگر خردسال افزود: صحنه ای را می گرفتیم که رایان باید در آن خواب می بود اما مدام شیطنت می کرد پژمان هم گفت الان زنگ میزنم و حضورت در برنامه علی ضیا را لغو می کنم!

صامتی یادآور شد: همه در تلاشند «زیرخاکی» را هرچه زودتر به آنتن برسانند. از تیم تولید و کارگردانی تا بازیگران همه تلاش و همدلانه کمک می کنند اما اینکه سریال به ماه رمضان برسد یا نه معلوم نیست. ما صحنه های جنگی داریم که ضبطشان زمان دارد. خیلی ها سراغ «زیرخاکی» را می گیرند و دوست دارند زودتر ادامه قصه را ببینند و اگر به ماه رمضان هم نرسد در فرصت دیگری پخش می شود.

وی همچنین خبر داد: امسال قرار است فیلم سینمایی جذابی با تیم «درخونگاه» انجام بدهیم که یک کار گروهی با نقش های متفاوت است و فیلمنامه جذابی دارد. کار با سیاوش اسعدی عزیز بی نظیر است و کار کلاسیک جذابی است.

این بازیگر صلح جهانی را بهترین اتفاقی دانست که می تواند در ۱۴۰۰ بیفتد و در واکنش به تصویری از خودش که با نرم افزار پیر شده بود، گفت: پیری را دوست ندارم.

رایان سرلک بازیگر خردسال «زیرخاکی» هم یکی از خاطراتش از این سریال را تعریف کرد: یک بار سر یک سکانسی می ترسیدم جوجه را دستم بگیرم، خانم صامتی بدو بدو آمد و گفت این جوجه را بگیر و من دستم می لرزید اما یک کمی که گذشت دیدم ترس ندارد.

صامتی هم افزود: رایان سر «زیرخاکی» مرد شد. خیلی کم پیش می آید دیالوگ یادش برود و بازیگر خیلی خوبی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.